Quan embrutar-se és saludable
Qui no ha cridat en algun moment, no que t’embrutiràs! Quan els nens s’embruten, sovint estan fent molt més que “posar-se perduts”: estan explorant, experimentant i aprenent amb tot el cos. I sí, en molts casos és molt saludable. Hi ha jocs i espais on sembla inevitable que els infants no en surtin bruts. Jugar amb fang, terra, aigua o simplement jugar al parc, en un sorral, en una cuineta exterior o a l’aire lliure son punts on els nens fàcilment es poden embrutar. I no ha de passar res. La roba es renta, les mans i la resta del cos, també.
Quan embrutar-se és saludable i pot ser positiu
Jugar i explorar amb normalitat pot comportar embrutar-se, i això és sa, sempre que després renteu bé les mans als nens. El que no és saludable, higiènic ni gens recomanable és jugar en un espai brut i fins i tot insalubres. Si sortiu i sabeu que trobareu un espai on segur que es poden embrutar, lluny de no anar-hi, és millor ser previsors i portar alguna peça de roba per canviar-lo.

Què pot aportar embrutar-se mentre es juga?
- Estimula el desenvolupament sensorial: Tocar fang, sorra, herba, aigua o pintura ajuda els infants a conèixer textures, temperatures i formes. Aquest tipus d’experiències reforcen connexions cerebrals molt importants durant la primera infància.
- Afavoreix el sistema immunitari: Jugar a l’aire lliure i tenir contacte amb entorns naturals exposa els nens a microorganismes diversos que poden ajudar el sistema immunitari a “entrenar-se”. No cal viure en una bombolla esterilitzada.
- Potencia la creativitat i el joc lliure: un bassal és un oceà. Un grapat de fang pot ser una sopa, una carretera o un castell. Quan no tot està controlat ni “net”, apareix més imaginació.
- Dona autonomia i confiança. Quan poden experimentar sense sentir constantment “vigila, no t’embrutis”, els infants guanyen seguretat, iniciativa i llibertat de moviment.
- Té un efecte regulador. Molts nens es relaxen jugant amb elements naturals. El joc sensorial amb sorra, fang o aigua pot ajudar a descarregar tensió i emocions.
Heu jugat algun cop a fer pastetes en un bassal?
AGENDA
Agenda familiar de fires, festes i esdeveniments de Catalunya
Esdeveniments per a 1 juny
Esdeveniments per a 2 juny
Esdeveniments per a 3 juny
Esdeveniments per a 4 juny
Esdeveniments per a 5 juny
Esdeveniments per a 6 juny
Esdeveniments per a 7 juny
Esdeveniments per a 8 juny
Esdeveniments per a 9 juny
Esdeveniments per a 10 juny
Esdeveniments per a 11 juny
Esdeveniments per a 12 juny
Esdeveniments per a 13 juny
Esdeveniments per a 14 juny
Esdeveniments per a 15 juny
Esdeveniments per a 16 juny
Esdeveniments per a 17 juny

Falles Pirineus
Esdeveniments per a 18 juny
Esdeveniments per a 19 juny
Esdeveniments per a 20 juny

Can Xicoy

El Petit Liceu

Obre els ulls a la llum!



Visita granja + dinar
Esdeveniments per a 21 juny

Falles Pirineus

Petits cinèfils al CaixaForum

Benvingut estiu!

Visites guiades Cocó de la Gralla

Portes obertes Aeroport
Esdeveniments per a 22 juny
Esdeveniments per a 23 juny

Falles Pirineus
Esdeveniments per a 24 juny
Esdeveniments per a 25 juny
Esdeveniments per a 26 juny

Esdeveniments per a 28 juny

Petits cinèfils al CaixaForum

Nit de bruixes

Diumenge a la vora del Ter

Esdeveniments per a 29 juny
Esdeveniments per a 1 juliol

Esdeveniments per a 3 juliol

Festival de Circ Picat

Festival de llegendes de Catalunya

Argillà – Fira Internacional de Ceràmica

Fira d’indians


Fira i Nit de les Espelmes
Esdeveniments per a 4 juliol

Can Xicoy

Festival de Circ Picat

Festival de llegendes de Catalunya

Falles Pirineus

Argillà – Fira Internacional de Ceràmica

Diada dels Raiers

Obre els ulls a la llum!

Fira d’indians

Dissabte Blau al Port Olimpic

Esdeveniments per a 5 juliol

Festival de Circ Picat

Festival de llegendes de Catalunya

Falles Pirineus

Argillà – Fira Internacional de Ceràmica

Diada dels Raiers

Fira d’indians

Museus portes obertes






