recepta pastís de formatge

Fa temps que preparem aquesta recepta pastís de formatge per acompanyar un bon cafè. El fem sol, sense base de galetes ni capa de melmelada de decoració. Després de força provatures destaquem, entre tots els ingredients, l’elecció del iogurt. El pastís surt molt més suau amb iogurts tipus grec. N’hi ha amb llima-llimona, però amb els naturals també queda bo. En la nova recepta li afegim unes gotes del suc de llimona per donar-li més intensitat. Més modalitats, hem incorporat una nova recepta amb base de galeta i fruita seca i melmelada de maduixa.
Recepta pastís de formatge i llimona. Ingredients

Us deixem la recepta del pastís de formatge que fem nosaltres. L’hem actualitzat una mica a mesura que fem provatures. Ara li posem 4 iogurts, 4 cullerades de sucre i el suc de mitja llimona. (Abans 3 iogurts, 6 cullerades de sucre i no hi posàvem suc de llimona). En la nova recepta domina la llimona i resulta més refrescant. Nova recepta per als més llépols, incorporant melmelada a la decoració.
- 4 iogurt grecs (amb llimona o naturals).
- ratlladura d’una llimona
- 3 ous mitjans
- 3 cullerades de Maizena
- 4 cullerades de sucre
- 1 cullereta de suc de llimona (opcional)
- 1 terrina de formatge de 250 gr. (amb mascarpone queda molt suau).
Recepta pastís de formatge. Elaboració
Us deixem les fotos de les diferents variants amb les mateixes mesures dels ingredients.

Enceneu el forn abans de posar-vos a treballar a 180º.
- En un bol batre bé els ous.
- Incorporar la resta d’ingredients i continuar batent fins que us quedi una massa homogènia.
- Unteu bé el motlle o poseu-li paper sulfurant per evitar que s’enganxi.
- Posar-lo al motlle i enfornar durant uns 35-40 minuts a 180°.
- Treure’l del forn i refredar-lo sobre una reixa. Espereu a desemmotllar-lo a què estigui fred, si no es pot trencar.
- Un cop fred li podeu posar melmelada per sobre si us agrada la seva dolçor. Sense melmelada queda molt bo.
Queda més gustós d’un dia per l’altre. Així, doncs, prepareu amb temps aquesta recepta de pastís de formatge i llimona.


Amb les mateixes quantitats fetes amb un motlle rectangular, quadrat del doble o rodó. Com podeu veure l’aspecte canvia força. Els motlles son de silicona (tret del rodó), vigileu en treure’ls que es pot trencar. Millor deixar-los refredar completament abans de desemmotllar-los.
Tocs personals al pastís de formatge

La nostra recepta té un aspecte ensopit perquè no li afegim decoració ni base de galetes. En la última versió, però li hem posat una base de galetes i melmelada de maduixa per sobre.
- Decoració. Un cop fred el podeu decorar amb una capa de melmelada. S’acostuma a escollir la de maduixa.
- Base de galeta. Piqueu un bon grapat de galetes. Afegiu una mica d’oli de coco (o mantega) perquè lligui i un polsim de canyella i un grapat d’avellanes i nous per donar-li gust. Escampeu la galeta al motlle i poseu-lo al forn uns 12 minuts. Després ja hi podeu posar la massa del pastís. Enforneu.
- Petites porcions: un cop ben fred talleu el pastís en petites porcions. Això us permetrà decorar-lo, si voleu, amb melmelades de diferents gustos i colors.
- Suc de llimona: és opcional. A nosaltres ens agrada la seva intensitat, però igual als nens no els convenç tant. No li poseu i llestos.
Què poden fer els petits cuiners?
Depenent de l’edat es poden implicar en més o menys passos. És molt fàcil només cal seleccionar els ingredients i anar-los incorporant al bol. Si l’edat els ho permet, deixeu que facin anar la batedora.
Ep, i a menjar segur que s’hi apunten !
Bon profit!
recepta pastís de taronja
recepta pastís de Santiago
recepta pastís de poma
recepta pastís de iogurt
+ postres per fer amb nens