de la Fageda d’en Jordà a Sant Miquel de Sacot

3. de la Fageda d’en Jordà a Sant Miquel de Sacot
Santa Pau Garrotxa (la)

L'itinerari de la Fageda d'en Jordà a Sant Miquel de Sacot és una agradable excursió per fer amb nens. S'hi pot anar durant tot l'any, però a la tardor la catifa de fulles li dóna un encant especial. La ruta comença al punt d'informació de Can Serra, segueix l'itinerari blau i continua per un tram del vermell fins la bonica església romànica. L'itinerari vermell continua fins el volcà de Santa Margarita, un altre dels emblemes del Parc de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

de la Fageda d'en Jordà a Sant Miquel de Sacot. Dades i mapa

• Distància:
  • Dificultat: baixa (tret del tram de la torrentada que és pedregós)
  • Temps: 3 hores amb parades (anada i tornada)

de la Fageda d'en Jordà a Sant Miquel de Sacot. Itinerari

Cal anar fins el punt d'informació de Can Serra, s'arriba des d'Olot per la carretera que va a Santa Pau, al quilòmetre 4. Des del mateix pàrquing surtes diferents rutes per visitar la Zona Volcànica de la Garrotxa. En aquest cas s'agafa la ruta 2, de color blau, coneguda com a ruta Joan Maragall. Després es continua fent un tram de la ruta 1, de color vermell, que condueix fins el Volcà de Santa Margarida.

En el punt d'informació us poden donar un mapa dels itineraris (tel. 972 195074). L'àrea disposa de serveis, taules de pícnic i servei de ruta amb carro per la Fageda. Disposen de servei de lloguer de motxilles porta nens i nadons en préstec.

• Creuar la carretera per agafar l'itinerari blau. Aquí trobareu el monòlit dedicat a Joan Maragall.
  • S'entra de ple a la bonica fageda que trobareu de colors ben diferents depenent de l'època en que hi aneu. Si hi aneu quan les fulles formen una bonica catifa vigileu que poden amagar les arrels d'algun arbre o alguna pedra.

itineraris senyalitzats de la Fageda d'en Jordà a Sant Miquel de Sacot

• El camí està ben senyalitzat i només cal anar caminant mentre es gaudeix del bosc. Després d'uns 45 minuts, a pas lent, s'abandona la fageda per seguir per un camí net. Aquest porta fins la pista asfaltada que condueix a la cooperativa de La Fageda. Si voleu es pot visitar.
  • Passada la cooperativa s'arriba a una masia on, a la seva esquerra, surt un petit sender. El sender és una torrentada que per als més petits pot ser una  mica complicada, cal anar xino-xano.

església de Sant Miquel de Sacot

de la Fageda d'en Jordà a Sant Miquel de Sacot

• S'arriba a l'ermita de Sant Miquel de Sacot, un església romànica que es va reconstruir al segle XVIII. Des d'aquí les vistes arriben fins els Pirineus. Darrera de l'església surt un camí amb una forta pujada que condueix fins el cim del volcà de Santa Margarida.
  • La tornada és fa refent el camí fet.