3. Roques de Benet a Horta de Sant Joan
Horta de Sant Joan Terra Alta (la)

Les Roques de Benet són un dels paisatges més emblemàtics del massis dels Port. Les grans parets de conglomerats donen un aspecte impressionant que sobresurt per sobre el pla d'Horta de Sant Joan. Antigament  va assentar-se una fortalesa musulmana. L'excursió és curta i l'únic tram que presenta certa dificultat és la canal de pedra soltes que permet accedir al cim 1.017m (inclòs a la llista dels 100 Cims de la FEEC). En la ruta d'accés a la base de les roques hi ha un mirador fet en memòria dels bombers que van morir l'any 2009.

Roques de Benet a Horta de Sant Joan. Dades i mapa

• Altitud: 1.017 m.
  • Dificultat: fàcil.
  • Desnivell: 300 m aproximadament.
  • Distància: 1,5 km (només anada).
  • Temps: 55min aproximadament (només anada).
  • Recomanada: nens +4anys.
  • Cartografia: El Port 1:30.000. Editorial Piolet.

Roques de Benet a Horta de Sant Joan. Itinerari

Com arribar-hi

Des d'Horta de Sant Joan cal agafar la T-334 direcció Arnes. Una mica abans de la gasolinera s'ha d'agafar el desviament de l'esquerre, senyalitzat direcció Els Ports.  Seguir per la pista asfaltada (porta a l'àrea de lleure de la Franqueta). A uns 4,7Km. s'arriba a la Cruïlla de les Eres. Aquí podeu deixar el cotxe. A uns 700 metres comença l'excursió. Si voleu podeu seguir per la pista amb el cotxe on hi ha un petit aparcament per a 5-6 cotxes. El camí no és adequat per segons quins vehicles.

Itinerari

• Des de la cruïlla continuar la pista per la dreta que ascendeix suaument direcció SE. Després d'uns 450m, a mà esquerre, s'inicia el sender de les roques. Està senyalitzat amb un gran fita i un cartell.
  • Continuar pel sender per dins el bosc fins arribar a la base on hi ha un refugi de pedra.
  • Seguir pel sender direcció nord i a uns 100 metres s'arriba a una bifurcació. Una fita indica que cal continuar per l'esquerre. El tram ens deixa fins el replà de la base del canal, entre les parets rocoses.
  • El canal té una pendent moderada i està formada per pedres soltes. Encara que l'ascensió és relativament senzilla cal anar en compte per evitar que les roques llisquin avall. A la meitat del canal s'ha de passar per un gran bloc encastat. Al seu darrere hi ha un sortint a l'esquerre. Aquí us caldrà ajudar als més petits. Superat el canal s'arriba al replà de les Roques on podreu gaudir de fantàstiques vistes.
  • El sender segueix cap el nord fins una bifurcació on hi ha un pal indicador de fusta. Continuar per l'esquerre pujant per un tram amb pedres fins arribar al cim de les Roques de Benet 1.017m.
  • La tornada es fa refent el camí fet.

de Bot a la Fontcalda – Via verda de la Terra Alta

Les fonts d’Horta de Sant Joan

Cova de l’Angerra a Les Roques de Benet als Ports

Els Estrets d’Arnes, excursió als Ports

Terra Alta amb nens

Terres de l'Ebre amb nens

Carregant el mapa, espereu ...