3. Ruta de la Bruixa Napa i El Roc Foradat
Prats de Lluçanès, Lluçanès (el)

La Ruta de la Bruixa Napa es troba a uns 3 quilòmetres de Prats de Lluçanès. Una ruta circular us acostarà fins el el Roc Foradat, convertit en un atractiu turístic més per a la població. La sortida d'aquesta fitxa ressegueix un dels trams del sender local C-44, el de color verd. Un itinerari que transcorre pel mig del bosc. També passareu per la roca o Cadira d'en Galceran.  A tocar teniu l'àrea de lleure de la font de les Coves, zona de pícnic amb barbacoes.

Ruta de la Bruixa Napa i El Roc Foradat de Prats de Lluçanès

• Inici: Carrer Sant Pere – Masia del Grau
  • Distància: 6 km
  • Circuit: circular
  • Coordenada al Roc Foradat: Latitud 42.020133172180 - Longitud 2.016328327942

Ruta de la Bruixa Napa i El Roc Foradat. Itinerari

Itinerari de la Ruta de la Bruixa Napa (ruta de turisme lluçanès)

Ruta de la Bruixa Napa i El Roc Foradat

• Sortim de Prats de Lluçanès pel carrer Sant Pere. Al final del carrer agafem el camí que ens portarà a la masia del Grau. Al costa de la qual hi ha l'església de Sant Pere.

Cadira d'en Galceran dins la ruta de la bruixa Napa

Cadira d'en Galceran Ruta de la Bruixa Napa i El Roc Foradat

• Passem pel camí que hi ha entre l'església i la masia fins l'encreuament de camins. Agafem el camí de l'esquerra seguint el PR C-44. Passats uns 500 m es troba la Cadira d'en Galceran. Una gran roca en forma de cadira, des de la qual, si les branques dels arbres ens ho permeten, podem contemplar una magnífica vista de la vall de Merlès.
  • A uns 200 m d'aquest camí ens desviem a mà dreta deixant el camí i ens endinsarem al bosc.

Roc Foradat

Ruta de la Bruixa Napa i El Roc Foradat

• A uns 500 m agafem un camí ample amb forta baixada. A uns 200 m haurem arribat al lloc conegut pel Roc Foradat o roc de la Bruixa Napa.
  • Continuant per aquest camí. Com a referència tindrem el dipòsit de les aigües de la població. S'arriba a l'ermita de Sant Sebastià.
  • Aquí agafarem el PR C- 44 esquerre en direcció a les Tres Fonts. Baixant a uns 300 m. s'arriba a la caseta de Sant Sebastià. Des d'aquí i sense deixar el camí arribarem a la carretera de Navàs. I s'entra a la població per les Tres Fonts, carrer Josep Cirera, plaça Vella, carrer Major i plaça Nova.

totnens-punt-interes-roc-foradat-lluca1

PC-44, el sender de petit recorregut

El C-44, té una distància total de 24,3 km i uneix diferents punts d’interès turístic. Aquest itinerari és de tipus circular en forma de vuit, permetent tres possibilitats de recorregut. En aquesta fitxa s'ha seguit el sender més curt, el de color verd que passa per aquests punts d'interès: Sant Pere del Grau, la Cadira d’en Galceran, el Roc Foradat i Sant Sebastià. Itinerari PR-44

Llegenda del Roc Foradat o Roc de la Bruixa Napa

Ruta de la Bruixa Napa i El Roc Foradat

El Roc Foradat de Prats de Lluçanès o roc de la bruixa Napa, és on la tradició assenyala que la bruixa Napa preparava els seus beuratges. Aquesta bruixa, de nom Maria Pujol i dita Napa perquè vivia a can Nap. Fou la darrera persona executada a Catalunya com a bruixa, quan va ser acusada de matar una nena de quatre anys. D’aquesta pobre nena de nom Anna Rimbau, a casa la Napa se’n va trobar el braç esquerre a la pastera i el fetge cuit amb sang.

*fotos de la pàgina de GEB (grup d'espeleologia de Badalona)