3. Santuari de la Mare de Déu dels Munts
Pedró de Sant Isidre
Santuari de la Mare de Deu dels Munts
Cim del Munts
Roure de la SenyoraPedró de Sant IsidreSantuari de la Mare de Deu dels MuntsCim del Munts
Sant Boi de Lluçanès, Lluçanès (el)
coordenades: cim del Munts (42.078506 / 2.152235)

La pujada fins el Santuari de la Mare de Déu dels Munts en una excursió suau i agradable per fer en família. La ruta circular encara que fàcil requereix, en el tram de tornada, un gps per no perdre-us entre les cruïlles i camins. L'opció més curta i senzilla és pujar i baixar per la pista forestal GR3 des de Sant Boi del Lluçanès. El cim del Munt està inclòs a la llista dels 100Cims de la FEEC.

Santuari de la Mare de Déu dels Munts. Dades i mapa

• Distància: 9,5 km.
  • Temps: 4 hores amb parades
  • Tipus ruta: circular / lineal

(la distància i el temps correspon a la ruta circular)

Santuari de la Mare de Déu dels Munts. Itinerari

Podeu deixar el cotxe al costat de la pista de bàsquet. Agafant el carrer que puja i després es converteix en pista forestal, direcció El Vilar. Un cop a l'antiga masia cal girar per la dreta i agafar la pista que puja des del centre del poble.

• Continuar fins la bifurcació i seguir per l'esquerre que ens portarà al Pedró de Sant Isidre. A la seva alçada us trobareu amb una altra cruïlla, gireu novament a l'esquerra. S'arriba a l'impressionant i monumental Roure de la Senyora, conegut també pel Roure del Vilar i roure Bonic. Després de veure'l i fer la foto de rigor cal tornar a la cruïlla i, abans de continuar pel camí de la dreta agafant el GR3 podeu visitar el Pedró de Sant Iscle, un petit oratori.

Santuari de la Mare de Déu dels Munts

• Després de la visita tornar a la pista forestal i, tot xino-xano s'arriba, al Pedró de l'Àngel de la Guarda.
  • Continuar per la pista forestal fins la cruïlla on trobareu una altra pista que ve de la dreta i, després d'uns metres més de pujada, us trobareu un edifici blanc. Al costat ja es troba la pista asfaltada que puja fins el Santuari. Després d'uns 300 metres arribareu a l'esplanada de l'església.

• Després de visitar i voltar per l'església aneu a la part del darrera on es troba el vèrtex geodèsic (1.058m). Us espera un mirador amb vistes sobre el Lluçanès, Bellmunt, Santa Margarida, Milany, Puigsacalm, Montseny, Serra de Montgrony, Puigmal... A l'antiga casa pairal del santuari hi ha un restaurant.
  • Si feu l'itinerari lineal heu de refer el camí de pujada per la pista forestal.

Itinerari circular al Munt

Santuari de la Mare de Déu dels Munts

Si voleu fer la ruta circular us recomanem que seguiu el post original de Con los niños a cuestas que, amb les fotos, podreu veure el traçat. Ens recomanen seguir el track de torrapey a wikiloc.