Què fem?
La Dou del Bastareny a Bagà
L'excursió fins La Dou de Bastareny a Bagà és una bonica excursió que us permetran contemplar un dels salts d'aigua més icònics i fotografiats del país. Un camí ben senyalitzat i un paratge ombrívols i frecs, molt agradable de fer a l'estiu, us permetrà visitar la font on neix el riu Bastareny. L'indret està dins el Parc Natural del Cadí-Moixeró. Allargueu l'excursió i visiteu el Salt de Muncurols!
La Dou de Bastareny a Bagà. Itinerari
- Distància: 6,6 Km (anada i tornada passant pel Salt de Muncurols)
- Temps: 2 hores
- Tipus ruta: lineal
- Dificultat: fàcil
Nosaltres, juny 2023, hem fet una part de la ruta que us deixem enllaçada del wikiloc. La que va fins les Fonts del Bastareny i continua fins l'impressionant Salt de Muncurols. L'excursió també es pot fer a peu des de la població de Bagà
- Cal arribar fins a la població de Bagà i creuar el poble en direcció a Gisclareny. Aproximadament a 1 km es troba el desviament que indica la direcció de La Dou de Bastareny, just abans del pont de Sant Joan de l'Avellanet.
- Continuar per una pista forestal, un 5 km més fins arribar a la casa de colònies La Salle Natura, (Cal Cerdanyola) a l'aparcament es pot deixar el cotxe. També teniu l'opció de continuar la ruta amb cotxe, encara que el camí no és aconsellable per a cotxes de xassís baixos. Seguir el camí de l'esquerre. Cal arribar fins el pont de pedra que creua el riu Bastareny.
- Deixar el cotxe i seguir a peu. Després de creuar el pont trobareu l''indicador que mostra el camí.
El Salt del Bastareny
- A pocs metres de caminar ja es pot sentir l'espectacular soroll del salt d'aigua.
- Es pot continuar caminant fins arribar al naixement del riu Balsareny, un 200 m amunt. L'accés no és complicat però cal tenir en compte amb el terreny que pot ser relliscós.
- El camí es fa en paral·lel al riu.
La Font del Bastareny
Mirador de la Font del Bastareny. S'hi arriba des del salt d'aigua seguint un sender ben marcat i ombrívol.
* A La Casa de Colònies, inici de la ruta, hi surten dos camins, a la dreta es pot anar fins el Bullidor de la llet i, a l'esquerra, és el camí que porta fins a la Dou del Bastareny, el que us mostrem aquí.
Altres llocs d'interès