L'esmorzar dels nens, un hàbit saludable

Esmorzar abans de sortir de casa és un hàbit saludable per a tots, grans i petits. Sortir de casa dejú o només amb un got de llet (o cafè per als adults) no és suficient. Encara que a vegades per manca de temps, si ens llevem a l’hora justa o per no tenir gana tot just ens aixequem del llit, solem deixar l’esmorzar per després. I això és un mal hàbit. Tots, i sobretot els nens, necessitem energia per encarar amb les tasques diàries, a l’escola o la feina. En el post d’avui us parlem de l‘esmorzar dels nens, un hàbit saludable que cal educar. Un hàbit que, si no estan acostumats a fer cal  introduir-lo fins convertir-lo en un bon costum. Esmorzar a casa s’ha de convertir en una cosa normal i necessària per començar bé el dia.

 

L’esmorzar dels nens, un hàbit saludable. Crear l’hàbit

Sembla evident que la falta d’energia, sobretot a les primeres classes, pot provocar falta d’atenció. Per això cal sortir esmorzats de casa. Després, a l’hora del pati, caldrà fer un segons esmorzar per poder arribar a l’hora de dinar amb força.

L'esmorzar dels nens, un hàbit saludable

  • Si els nens no volen esmorzar abans de sortir de casa podeu introduir l’habit de manera progressiva. Menjant, primer poca cosa i anar-ho regulant en el temps. Si es crea l’hàbit de menjar abans de sortir cap a l’escola, els nens ho trobaran normal. I, arribarà el dia que els serà necessari. No voldran sortir sense haver menjat alguna cosa. I, esmorzar a casa serà un bon costum, com ho és ara, esmorzar a l’escola.
  • La manca de temps no pot ser una excusa. Poseu el despertador cinc o deu minuts abans per tenir temps d’esmorzar com cal.
  • No esmorzeu sempre el mateix. Varieu el menú de l’esmorzar. Feu la compra amb els nens, els cereals, galetes, diferents maneres de prendre làctics… sempre saludable.

 

Què han d’esmorzar els nens abans de sortir de casa?

Depèn. L’edat és, segurament, el factor determinant per escollir un o altre tipus de menjar. I, evidentment, les al·lèrgies alimentàries o la incompatibilitat mèdica a segons quins aliments. Nosaltres aquí us parlem a nivell general.

Des del Departament d’Ensenyament el la Generalitat de Catalunya en el seu apartat de Família i Escola parlen de la importància de l’esmorzar. Us hem portat el quadre setmanal, de dilluns a divendres, on fan unes recomanacions dels menús dels esmorzars de casa i de l’escola. Com sempre diem, i en aquest cas també, el podeu agafar com a model. A partir dels menús dissenyats per professionals podeu adaptar-los als gustos de cada nens. Sempre respectant la base nutricional del menú. En la varietat està el gust, se sol dir, per tant, varieu els menús per no cansar als nens menjant sempre el mateix.

L'esmorzar dels nens, un hàbit saludable

Comprovareu que els grups d’aliments que en formen part d’aquest menús saludables són: els cereals, els làctics i la fruita. Cereals, en forma de pa o galetes (tipus maria sense xocolata) o flocs de cereals. Qualsevol dels derivats làctics, en forma de got de llet, iogurt, formatge… La fruita, sempre millor de temporada, per la seva aportació nutricional de vitamines.

 

foto portada pixabay.com

 

Save

Save

Save

Save