adreça: Carrer de Santa Maria, 3
Casserres, Berguedà (el)

La ruta per la riera de ClaràCasserres, Baix Berguedà, és un itinerari circular apte per fer-lo a peu o en bicicleta. Si el feu en bicicleta amb nens aquests han d'estar acostumats a circular per terrenys de terra i no sempre plans. Si la feu amb nens petits millor anar-hi a peu. L'itinerari passa entremig de boscos i camps i circula en dues ocasions per la riera de Clarà. A la riera trobareu petits gorgs i salts d'aigua per remullar-vos. Si ha plogut la riera pot portar força aigua i el camí pot estar enfangat.

Ruta per la riera de Clarà a Casserres. Dades i mapa

ruta autoguiada amb l'app gratuïta de Natura Local

Ruta per la riera de Clarà a Casserres. Itinerari

'itinerari comença a l'església de Santa Maria de l'Antiguitat i segueix direcció l'antiga masia de Can Vilanova. Durant el recorregut hi ha diferents senyals de color gros però no s'han de seguir tots, millor seguir l'app.

• El primer tram, en baixada, permet gaudir de les vistes muntanyosos de l'Alta Berguedà. Us podreu fer una idea de l'àmbit de l'excursió i del seu punt més allunyat, la masoveria de Barbats. Situada sobre un turó a l'altre costat de la riera de Clarà.
  • Durant el recorregut anireu alternant els boscos, sobretot pins,  amb els camps de conreu de cereals de secà. Els masos, escampats per la zona on ara, alguns d'ells, s'han reconvertits en masies de turisme rural.

Ruta per la riera de Clarà a Casserres

• En els primer tram es passa per la Font de la Fàbrega, on l'aigua raja d'una veta natural. Ara s'aprofita per regar els horts i s'hi va construir un safareig.
  • Continuant el camí i sota uns gran roure hi han les tines i un forn d'oli enterrades al terra de l'antiga masia Vilanova. Val la pena donar-hi una ullada.

• Continuem travessant les pinedes amb un bonic sotabosc de boixos on hi poden pasturar els ramats.
  • Baixant cap a la riera la vegetació canvia per la típica de ribera. Aquí trobareu el bonic gorg de l'Home Mort amb el seu petit salt d'aigua.
  • La ruta continua fins arribar a la part alta del recorregut, el nucli de Barbats. Aquest tram és el més exigent. De pujada, a la dreta, es troba el mas de Cal Pere Curt, on hi han restes d'un assentament ibèric.
  • Abans de retornar a la riera es passa per la zona de les basses on l'aigua dels torres formen basses que aprofiten per beure el bestiar o es recull  per regar.

Ruta per la riera de Clarà a Casserres

• Ara, de baixada, tornarem novament a la riera on podrem visitar els antics molins fariners com el del Molí de Bernadàs. En aquesta part de la riera es troba el popular gorg de Sant Joan. Durant la ruta podreu descobrir el gorg dels Coloms i el d'en Xico al pantà de Sant Pau.
  • Seguim l'itinerari fins arribar al gran roure de Sant Joan, de 17 m d'alçària per 4 m de volt de canó i 15 m de diàmetre de capçada.
  • Fem la última pujada fins l'Obaga del Serrat Terracuca on s'han trobat restes arqueològiques.
  • Finalment retornem al punt d'on hem sortit.

Carregant el mapa, espereu ...