3. Ruta de la Capelleta a Sant Jaume de Llierca
Sant Jaume de Llierca Garrotxa (la)

La ruta de la Capelleta a Sant Jaume de Llierca és un dels itineraris marcats de Xarxa de Senders Itinerànnia. Una ruta circular fàcil i entretinguda que surt des del mateix poble. L'excursió, us portarà a gaudir de bonics racons rodejats de verdor al voltant del riu Fluvià. Actualment La Capelleta es troba completament enrunada i envoltada de vegetació això no impedeix poder gaudir de l'excursió.

Ruta de la Capelleta a Sant Jaume de Llierca, Dades i mapa

• Distància: 4,7 Km
  • Temps: 1,30 h
  • Dificultat: fàcil
  • Tipus itinerari: circular

Ruta de la Capelleta a Sant Jaume de Llierca. Itinerari

L'excursió fins la Capelleta està senyalitzada amb els indicadors grocs de les Xarxa de Senders Itinerànnia. Comença a partir del pal G51. El primer pal groc es troba al carrer Major de Sant Jaume de Llierca. Us cal anar fins la zona esportiva i continuar fins deixar la pista asfaltada i seguir pel sender de terra. Seguiu el pal SJLL1. En tot moment veureu les marques indicant el Camí de la Capelleta.

Ruta de la Capelleta a Sant Jaume de Llierca

• La pista transita pel mig del bosc de ribera als voltants del riu Fluvià. Una zona molt verda i humida i en ocasions força atapeïda. Dóna la impressió, en determinats trams, que passeu per un bosc d'aspecte màgic i fantàstic.
  • S'arriba a una mena de cruïlla on us cal agafar el sender de l'esquerra. Veureu una mena de canonada semienterrada a l'esquerra que us indica que aneu pel bon camí. En ocasions pot donar la sensació que els pals indicatius estan massa espaiat, sempre podeu anar seguint, les marques grogues pintades a diferents punts del recorregut.
  • Continuar fins arribar a la zona de la Resclosa on cal seguir fins el proper pal SJLL2 La Central Elèctrica .
  • Ara cal girar a l'esquerre i creuar el riu per una passarel·la. Després d'uns metres s'arriba al llogaret de Coguleres.
  • Seguir per la pista de terra fins trobar un nou sender a l'esquerre. Aquí heu d'anar amb compte de no passar de llarg. Trobareu una marca groga en un arbre ja dins el sender. Si passeu de llarg per la pista arribareu a una font, doneu mitja volta i busqueu el sender.
  • Ja al sender el camí, en constant pujada i amb molta vegetació, s'arriba fins la Capelleta. En aquest tram anireu trobant pintades de marques grogues.

Camí de la Capelleta a Sant Jaume de Llierca Garrotxa

Ruta de la Capelleta a Sant Jaume de Llierca

• Després de poc més d'un quart d'hora s'arriba al senyal que indica que heu arribat a la Capelleta. Si voleu veure les restes, mig tapades per la vegetació, us caldrà desviar-vos una mica del camí.
  • Tornar al punt del senyal i empedre el camí de tornada seguint les marques grogues. Mentre baixeu, podreu gaudir d'unes boniques vistes sobre Sant Jaume de Llierca.
  • Ara el camí no té pèrdua, aneu seguint els pals indicadors i les marques grogues fins arribar a una pista. Passareu pel bonic racó del Torrent de la Miana, amb una petita bassa que recull aigua. Pal SJLL3 Torrent de la Miana. La pistaprimer és de terra i més endavant ja està asfaltada (G178). .
  • Seguir fins arribar a una passarel·la que creua el riu Fluvià, passant pel costat del canal d'aigua de la fàbrica tèxtil de la Brutau.
  • A partir d'aquí només uns queden uns 5 minuts de trajecte fins trobar les primeres cases del poble.

Les cabanes d’Argelaguer o les cabanes d’en Garell