Font d’Horta al Pantà de Foix

3. Font d’Horta al Pantà de Foix
Castellet i la Gornal Alt Penedès (l')

La ruta de la Font d'Horta al Pantà de Foix és un itinerari senyalitzat i circular fàcil per fer amb nens. Segueix el sender local SL-C91. Transcorre vorejant un tram del pantà i s'enfila una mica per tenir bones vistes. Al llarg del recorregut trobareu un punt d'observació d'aus i boniques perspectives del Castell de Castellet. Excursió familiar.

La font d'Horta al Pantà de Foix. Dades i mapa

• Distància: 4,2Km
  • Temps: 2 hores
  • Dificultat: baixa
  • Tipus de ruta: circular i senyalitzada

font d'Horta al Panta de Foix mapa

itinerari dels PN del Pantà de Foix

La Font d'Horta al Pantà de Foix. Itinerari

La ruta comença a tocar de la Masia de La Creu, on podeu deixar el cotxe en una esplanada. Veureu un edifici abandonat. Teniu un panell informatiu de la ruta i l'inici de l'excursió.

font d'Horta al Panta de Foix inici

• Trobareu dos camins, ambdós segueixen l'itinerari. Podeu començar per on vulgueu, seguint la ruta en sentit horari o antihorari. En aquesta ocasió s'ha fet en sentit antihorari. Aneu seguint les marques blanques i verdes del sender local.
  • El sender es desvia una mica per acostar-vos a la Font d'Horta, situada en un bonic entorn. No porta aigua.
  • Un cop passada la font s'ha de seguir direcció Cal Bladet.
  • Baixareu per unes escales on ja tindreu a la vista el Castell de Castellet. Actualment és la seu del Centre Internacional UNESCO per a la Reserva de la Biosfera Mediterrània.
  • Heu de deixar la pista principal i desviar-vos per un caminet i passar el cadenat. Aviat trobareu una zona de nidificació d'aus.

font d'Horta al Panta de Foix observatori d'aus

Mirador d'aus aquàtiques del Pantà de Foix

• En aquest punt l'itinerari voreja el pantà, cosa que li dona un bonic atractiu al caminar a tocar de l'aigua. Arribareu a l'observatori d'aus. Si teniu sort podreu observar aus aquàtiques.
  • Continuar seguint les indicacions direcció la Masia La Creu passant entre camps i cases. El camí fa pujada cosa que us permetrà tenir bones vistes de Montserrat.
  • A la cruïlla deixem la pista i seguiu per sender de la dreta i seguir-lo fins arribar al punt d'inici de l'excursió.

+ activitats i rutes Alt Penedès

+rutes circulars

Carregant el mapa, espereu ...