de Cala Golfet al Far de Sant Sebastià

3. de Cala Golfet al Far de Sant Sebastià
Calella de Palafrugell, Baix Empordà (el)

Aquesta és bonica sortida en família recorre un dels trams dels sempre atractiu Camí de Ronda GR-92. Un recorregut que comença a la Cala del Golfet de Calella de Palafrugell i que arriba fins el Far de Sant Sebastià. El far està a 169m d'alçada i per arribar-hi cal desviar-se del GR del Camí de Ronda. L'itinerari està ben senyalitza és planer i ample. No té massa desnivell, tret de la pujada al far cosa que el fa apropiat de fer amb nens. La sortida es pot fer durant tot l'any però a l'estiu o en èpoques de calor té l'encant afegit de tenir la possibilitat de banyar-s'hi.

de Cala Golfet al Far de Sant Sebastià. Dades

• Durada: 2h (només anada)
  • Punt de sortida: Cala del Golfet (Calella de Palafrugell)

totnens-excursions-cala-del-golfet-calella6Monument als pescadors al Camí de Ronda entre la platja del Canadell i Llafranc.

de Cala Golfet al Far de Sant Sebastià. Itinerari

• L'excursió comença a la cala del Golfet, una petita cala situada als peus del Castell de Cap Roig, on trobareu les pedres rogenques que donen nom al Cap. Cal seguir sempre els consells dels senyals que indiquen si hi ha perill d'esllavissades de pedres.
  • Sortint del Golfet continuar direcció a Calella resseguint el Camí de Ronda. Deixant enrere les platges de Port Pelegrí i la platja de Port Bo fins arribar a la platja de Canadell.
  • Des de la platja del Canadell encara queden uns 30 minuts per arribar a Llafranc. La ruta continua per tot el passeig  seguint la badia de Llafranc fins al final. En aquest punt trobem el Club Nàutic on s'acaba el passeig.

• Just a l'esquerra, unes escales marcades com a GR ens porten cap al camí de pujada al far de Sant Sebastià. Aquí es deixa el Camí de Ronda per seguir un carrer asfaltat amb boniques vistes que enfila cap el far.

• Refer el camí per tornar al punt d'inici