Metode Kaizen o la regla del minut aplicat als nens01
|

Mètode Kaizen o la regla del minut aplicat als nens

Metode Kaizen o la regla del minut aplicat als nens01

Basant-nos en el mètode Kaizen o la regla del minut podem ajudar als nens a millorar de manera simple i efectiva algunes coses que han de fer cada dia. Fer-se el llit abans d’anar a l’escola, recollir l’habitació, ordenar la taula d’estudi… La tècnica és molt simple. Es tracta de fer durant un minut, sempre a la mateixa hora, una determinada tasca. Així, a poc a poc, el nen aprèn que durant aquest curt interval de temps ha de fer una cosa concreta. A poc a poc, el que pot haver començat com una obligació, un repte o un divertiment es converteix en un hàbit.

Com en tot, cal adaptar la tasca a l’edat del cada nen. I, encara que només sigui un minut, no podem demanar que facin coses que per a ells són impossibles.

Mètode Kaizen o la regla del minut aplicat als nens. Aprendre a ordenar

Què és, en general, el que costa més fer als nens? Segurament molts estaríem d’acord en dir que ordenar. I en concret ordenar l’habitació o les joguines del lloc on s’ha jugat. Kaizen vindria a ser canviar per a millorar. I, basant-nos en aquesta senzilla tècnica del minut us mostrarem com la podeu aplicar a casa amb els nens.

Metode Kaizen o la regla del minut aplicat als nens01

s’ha d’adaptar la tasca a fer en la regla del minut a l’edat de cada nen

Qui no ha dit, o cridat, la famosa frase “A RECOLLIR!”. Doncs això, recollir amb la regla del minut. Amb constància, persevernça i molta paciència. Com sempre. D’entrada es tracta d’invertir un sol minut i destinar-lo a allò que tant els costa, en aquest cas  recollir. Només hi ha una única condició. Cal fer-ho sempre a la mateixa hora i durant un minut. Per tant, abans de començar mireu quin pot ser el millor moment per provar-ho. Dependrà, en bona part, de l’edat dels nens i dels horaris familiars.

Un minut és suficient?

Metode Kaizen o la regla del minut aplicat als nens01

La teoria diu que no, però posar un temps tan curt fa que sigui, d’entrada, assumible i fins i tot divertit. I, per fer-lo encara més engrescador de seguir podeu posar un despertador que avisi de l’hora d’inici. O un rellotge per controlar com corre el minut. Hi ha rellotges de sorra d’un minut que podeu fer servir perquè controlin, d’entrada, el temps.

A poc a poc i sense adornar-se’n els nens aniran eixamplant el temps invertit. El que pretén el mètode Kaizen és que, a poc a poc, quan arribi l’hora de recollir l’habitació o l’espai de joc el nen ho faci de manera automàtica. El nen ha interioritzat que recollir és una tasca diària que cal fer, que ha de fer. El minut passarà a ser-ne 5 i s’anirà incrementant fins que utilitzi el temps que necessiti per deixar-ho tot ordenat. Repetim, paciència i constància.

El creador de d’aquesta tècnica és el japonès Masaaki Imai. Inicialment la teoria kaizen està pensada per la millora de la productivitat (associada al sistema de producció de Toyota). El mètode, però, va més enllà de la simple millora de la productivitat. Pot resultar eficaç per a tota la vida, només cal adaptar-la ala feina i en aquest cas a  l’edat. Canviar a poc a poc pot ajudar-nos a canviar hàbits o a adaptar-nos a allò que menys ens agrada.

+ educar en família

Save

Save

Save

Save

Save

Entrada similar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Informació bàsica sobre protecció de dades:

  • Responsable: totnens.
  • Finalitat: Controlar el correu brossa, gestió de comentaris.
  • Legitimació: Consentiment de l'interessat.
  • Destinataris: No se cediran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  • Drets: Accedir, rectificar i suprimir les seves dades.
  • Informació addicional: Més informació a la nostra Política de privacitat