3. Torrent de Colobrers a Sabadell
Torre del Canonge
La Foradada
Torre del CanongeLa Foradada
Sabadell Vallès Occidental (el)

El Torrent de Colobrers es coneix, també, com el Torrent de la Tosca o Torrent de Can Pagès. Té uns 6Km de longitud, neix a Castellar del Vallès i continuant pel municipi de Sabadell fins que desembocar al riu Ripoll. Durant el seu recorregut travessa el pla de la Bruguera, passa per Can Garriga i Can Pagès. Es tracta d'un itinerari senyalitzat i circular que forma part del Parc Fluvial del Ripoll. Durant l'itinerari haureu de creuar petits ponts de fusta i caminar dins una vegetació exuberant, convertint l'excursió en una aventura.

Torrent de Colobrers a Sabadell. Dades i mapa

• Distància: 9,57Km
  • Dificultat: baixa

Torrent de Colobrers a Sabadell. Itinerari

L'excursió comença des de l'àrea de lleure de Sant Vicenç de Jonqueres, creuant el pont, just darrera del restaurant de Can Pagès.

• Des d'aquí surt el camí que recorre el Torrent de Colobrers enmig d'una exuberant vegetació. La ruta no té pèrdua, només cal anar seguint la llera del torrent i seguint les indicacions.
  • El primer que us trobareu serà la Font de la Tosca que surt de dues galeries paral·leles i intercomunicades.
  • Durant el trajecte haureu de creuar diferents ponts per salvar el torrent.

Torrent de Colobrers a Sabadell

• El Torrent va formar un meandre a través d'un túnel artificial excavat a la roca als segle XIX. Aquest indret se'l coneix com La Foradada. El camí continua per la part superior del forat.
  • Ara el sender es desvia i continua per una pista fins arribar a la Font de Can Moragues. Trobareu un petit estany de pedres amb peixos.

font i bassa de Can Moragues / ermita de Tagores

• Seguir per la pista forestal direcció a l'ermita de Togores del segle XI i XIII.

Torrent de Colobrers a Sabadell

• Continueu i no massa lluny trobareu el Pi de les Tres Branques.
  • Seguiu fins arribar a la Torre del Canonge, una masia d'origen medieval, ara mig enrunada.
  • De tornada es passa per la Font de la Mina del Pigat i es continua fins arribar el pont que creua el riu Ripoll.
  • De seguida s'arriba al punt d'inici, l'àrea de lleure de Can Junqueres.

Àrea d'Estada Sant Vicenç de Jonqueres

veure més fotos i descripció a Som de pícnic

Disposa de 6 taules de pícnic, 4 barbacoes i una font. Des d'aquí surt un passeig on podreu trobar fonts i taules. A la part alta de l'àrea, per una escales, s'arriba fins l'ermita.

Carregant el mapa, espereu ...