L’empedrat de Morou al Montseny

3. L’empedrat de Morou al Montseny
adreça: Ctra. de Sant Celoni a Viladrau, km 21
Fogars de Montclús, Vallès Oriental (el)

L'itinerari de l'empedrat de Morou és un dels itineraris senyalitzats que es poden trobar dins el Parc Natural del Montseny. Una ruta circular que comença i acaba al mateix Centre d’Informació de Can Casades. Al centre hi podreu trobar informació del parc, venda de publicacions i gaudir d'un magnífic audiovisual de  «Les quatre estacions al Montseny». Estem dins el Parc Natural del Montseny.

L'empedrat de Morou. Dades i mapa

• Distància: 5,5 km.
  • Temps: 4 hores amb moltes parades
  • Temps per a un adult: 2 hores sense parar
  • Dificultat: Mitjana (encara que en aquesta ocasió s'ha fet amb un nen de 3 anys i ha caminat tot el recorregut sense dificultat)
  • Inici:  Centre d'Informació de Can Casades i cal seguir les marques taronja del camí.

totnens-empedrat-morou-montseny6

L'empedrat de Morou. Itinerari

• La sortida comença des del mateix Centre d'Informació on es pot deixar el cotxe. Primer cal seguir el camí adaptat per a persones amb poca mobilitat. Després de passar un pont de fusta agafar la bifurcació de la dreta, al costat de l'Escola de Natura Can Lleonart.
  • Continuar pel camí de pujada travessant la zona boscosa. El camí està senyalitzat amb fites de color taronja
  • Seguir i travessar el bosc de castanyers, faigs i falgueres fins arribar al Pla de Malladius. La pendent és suau encara que a poc a poc es va endurint una mica. Pel camí es poden trobar diferents pedres tallades o cabanes construïdes amb troncs.
  • Un cop arribats al Pla de Malladius cal continuar pujant i travessar una espesa fageda. El camí continua en suau descens fins arribar a l'empedrat de Morou. Abans d'arribar hi ha l'opció de seguir un desviament que ens durà fins el Turó de Morou. No hi ha pròpiament camí però està marcat amb pilons de pedres.
  • Tornar enrere i continuar fins arribar a l'empedrat de Morou. A dalt podreu gaudir d'unes vistes impressionants de la Vall de Santa Fe, el Turó de l'Home i Les Agudes. Cal vigilar amb els nens tot el tros de l'empedrat, pot ser perillós.
  • A partir d'aquí ja ve el camí de tornada agafant un sender petit. Després s'eixampla i ens porta al bosc de faigs fins arribar a la bifurcació. Agafar el camí de la dreta, amb un gir de 180º direcció al Pantà de Santa Fe.
  • Un cop arribats al pantà cal vorejar-lo fins arribar a la caseta La Fabriqueta, l'antiga centraleta del pantà.
  • Continuar pel camí, amb una lleugera pujada, fins arribar a Can Lleonart.
  • Finalment continuar fins el punt de partida, Can Casades, on hi ha una zona de pícnic.

totnens-empedrat-morou-montseny8

Excursions en família: descobrint els voltants de Gualba
La Vall d’Olzinelles a Sant Celoni
Parc de l’Arborètum, l’Arbreda del Montseny

excursions al Vallès Oriental amb nens

+ excursions al Montseny

Carregant el mapa, espereu ...