Què fem?
Volta al Pantà de Santa Fe
Volta al Pantà de Santa Fe seguint l'itinerari blau del Parc Natural del Montseny. És una ruta circular, fàcil i agradable, que fa segueix els límits del pantà. L'itinerari comença i acaba des del mateix Centre d'Informació de Can Casades. Des d'aquí també podeu inicial algunes de les altres excursions senyalitzades. Disposa de zona de pícnic amb taules i una font situada al jardí del centre.
Volta al Pantà de Santa Fe. Dades i mapa
- Distància: 2.710 km
- Temps: aproximadament 1 hora
- Dificultat: fàcil
Volta al Pantà de Santa Fe. Itinerari
Per fer la volta al Pantà de Santa Fe del Motseny heu de seguir l'itinerari blau que surt des de Centre d'Informació Can Casades a la Vall de Santa Fe del Montseny. Per arribar fins al Centre d'informació de Can Casades s'ha agafat la carretera BV 5114, passant per Campins. Després de passar per un dels miradors del Parc, a uns 21 km s'arriba, al punt de partida de l'excursió. El centre disposa de pàrquing, taules de pícnic i font. També es projecten diferents audiovisuals de natura. Consulteu horaris. Des d'aquí surten diferents rutes senyalitzades amb colors, n'hi ha que són adaptades per a persones amb mobilitat reduïda.
Camí del Pantà de Santa Fe
Passat el pont de fusta teniu el trencant a la dreta.
Un primer tram passa per un sender una mica desestructurat amb pedres però no és complicat de seguir.
La passera de fusta està en un tram on el terreny és ben humit i evita que us enfangueu. En aquesta zona hem trobat els lliris florits. Ara haureu de continuar fins arribar a la caseta dels pescadors que indica que ja heu arribat a la capçalera del pantà.
Un camí planer i més ample rodeja la part esquerra del pantà i arriba fins la presa,
Les fotos estan fetes al maig del 2024 i hem tingut la sort de veure el pantà completament ple.
El Pantà de Santa Fe del Montseny
Us deixem la foto de quan el pantà no estava ple.
Un cop heu travessat la presa he de seguir per la dreta. Aquí el camí puja una mica,sense dificultat. En aquesta zona us podreu trobar alguna tenda d'indis feta amb troncs.
Finalment, s'arriba a l'Hospital de Santa Fe, molt a prop trobareu la petita ermita de Santa fe del Montseny.
I des d'aquí només us cal tornar a la zona de pícnic del centre d'informació.
Altres llocs d'interès
- Excursions en família: descobrint els voltants de Gualba
L’empedrat de Morou al Montseny - Parc de l’Arborètum, l’Arbreda del Montseny
+ excursions al Montseny amb nens
excursions al Vallès Oriental amb nens