Què fem?
La Vall d’Olzinelles a Sant Celoni
Din la Vall d'Olzinelles a Sant Celoni podeu fer una ecursió llarga i agradable per camins amples i corriols. Es tracta d'una ruta senyalitzada amb fites de fusta i marques verdes i blanques que recorre el sender local SL-C79. L'itinerari, de prop de 10 Km de recorregut, és apte per a tothom. Trobareu diferents plafons informatius que destaquen alguns dels elements d'interès. Una ruta circular que us permetrà veure el Pou de Glaç, arribar-vos fins l'ermita de Sant Esteve d'Olzinelles o contemplar els diferents arbres monumentals que hi ha passada l'ermita. L'itinerari s'inicia a Can Draper on podreu deixar el cotxe, som al Baix Montseny, dins el Parc Natural del Montnegre i el Corredor. La ruta dels arbres d'Olzinelles hi trobareu plataners, alzines i roures de grans dimensions.
La Vall d'Olzinelles a Sant Celoni. Dades i mapa
- Distància: 9'6km
- Temps: 3 h 30 minuts però depèn molt de les parades i el ritme de la caminada
- Recorregut: circular
- Dificultat: fàcil
Com arribar a Can Draper
Des del pont de la carretera BV-5112 per sobre la Tordera, a l’entrada de Sant Celoni, s’agafa la pista de l’esquerra fins al pas per sota l’autopista AP-7. Es travessa l’autopista i es continua uns metres a l’esquerra fins a can Draper, on hi ha el plafó d’inici de l’itinerari. A partir d’aquí, si s’ha vingut en cotxe cal aparcar-lo per fer el recorregut a peu.
La Vall d'Olzinelles a Sant Celoni. Itinerari
Un cop a Can Draper podreu començar la ruta seguint els panells informatius. L'itinerari comença al roure de Can Draper.
- Seguir el camí, a pocs minuts trobareu el desviament que condueix al Pou de Glaç de Can Draper. Data de 11711, és una construcció de pedra de planta circular i cilíndrica. Mesura aproximadament uns 12m d'alçada dels quals, uns 6,4, estan soterrats.
Pont de Can Plana
- Continuar pel camí fins arribar a la carretera d'Olzinelles. Creuar-la i seguir per un camí, més estret i paral·lel a la riera, que condueix al pont de Can Plana. Una mica més amunt del pont es troba el pollancre d'Olzinelles. (d'uns 26 metres d’alçada i quasi 3 metres de perímetre).
En la ruta dels arbres d'Olzinelles hi podeu trobar algun tronc convertit en Tió de Nadal.
- Abans de continuar l’itinerari es pot recular 50 metres per la carretera. Us podeu arribar fins la font de la Pega, a la vora de la qual hi ha les basses i l‘alzina de la Pega. (Punt 5 del mapa).
ermita de Sant Esteve d'Olzinelles
- L'itinerari continua pel corriol fins arribar al Sot de la Font del Rector. Després d'una pujada s'arriba a l'ermita de Sant Esteve d'Olzinelles.
- Ara, per seguir l'itinerari, cal baixar fins la carretera seguir-la amunt fins passar la font de la Rectoria.
- Baixar per uns prats i creuar la riera i vorejar els camps del quintà de can Valls. Aquí trobareu el roure d'en Quintà.
- A l'esquerra es troba el camí que porta cap a Can Valls i que passa pel costat de la bassa de l'Aranyal. Hi ha alineats 26 plàtans monumentals, també es pot observar bona part del sistema de recollida i emmagatzematge d’aigua.
- Continuar l'itinerari per la dreta per trobar el pont de l'Aranyal. Un cop travessat el pont continuar cap el sot de les Mines. un cop aquí continuar, en ziga-zaga, fins a Quatre camins.
- Continuar fins el sot de la Remor on es recullen les aigües dels turons del voltant per anar a parar a la riera d'Olzinelles, just abans de Can Draper.
- Travessar el sot de la remor fins arribar a l'inici de la ruta on es dona per acabada la ruta dels arbres d'Olzinelles.
Altres llocs d'interès
- Rutes en família: Camí a les Llobateres – Sant Celoni
- Excursions en família: El Maribaus i l’arquitectura de Sant Celoni
sortir amb nens pel Vallès Oriental
el Montseny amb nens