La roca Foradada a Cantonigòs

3. La roca Foradada a Cantonigòs
Cantonigròs, Osona

L'excursió fins la roca Foradada a Cantonigròs és endinsar-se en un espai bonic i enigmàtic, com si entréssiu en un conte de fades al mig del bosc. Es tracta d'un dels indrets més bonics i singulars de la comarca d'Osona i segurament un dels més visitats. L'excursió es pot fer en qualsevol època de l'any, sempre que el temps ho permeti. Si hi aneu a l'estiu uns podreu banyar al gorg que, protegit per espectaculars parets de roca, recorden l'estructura d'un amfiteatre.

Es tracta d'una sortida per fer en família molt agradable i bonica. Cal tenir present, però, que si hi aneu amb nens molt petits els haureu de dur a coll o en una motxilla ja que el camí, encara que no és massa llarg, els pot presentar certes dificultats. Un cop a baix, al gorg i contemplant el sal,t la dificultat de la baixada ja no té importància, els nens s'ho passaran molt bé.

La roca Foradada a Cantonigòs. Dades

• Temps: 1 hora aproximadament d'anada i tornada
  • Distància: 2,2 Km (anada i tornada)
  • Dificultat: mitjana
  • Recorregut: lineal
  • Cascada: L’aigua cau al gorg des d’una altura de 15 metres

totnens-excursio-roca-foradada0

La roca Foradada a Cantonigòs. Itinerari

• Un cop a Vic agafar la carretera en direcció a Rupit fins arribar a Cantonigròs
  • Arribats a Cantonigròs podeu deixar el cotxe darrera del camp de futbol, en un descampat.
  • A l'esquerra hi ha un camí de terra que va baixant lleugerament. Heu de seguir els senyals del GR-151 fins que aquest gira a l’esquerra. No s'ha de fer cas d'aquest primer encreuament, seguir camí avall.
  • Uns metres més endavant retrobem el GR i el seguim a la dreta. El sender es va complicant i la baixada cada cop va sent més pronunciada i amb pedres. Cal anar amb compte.
  • Arribareu a una altra una cruïlla, deixeu el GR (que continua cap al poble de Santa Maria de Corcó)
  • Seguir pel camí de la dreta
  • L'últim tram es converteix en un sender estret i pedregós, cal anar amb compte. Trobareu una barana de fusta que us ajudarà a baixar. Seguir caminant.
  • El soroll de la caiguda de l'aigua ja indica que estem arribant.

La roca Foradada a Cantonigòs21

• Un cop a baix es pot contemplat el gorg i l'impressionant salt d'aigua. Aquest pot variar, o en el pitjor dels casos no haver-hi salt d'aigua ja que depèn de l'estacionalitat i de les pluges.
  • Es pot donar la volta a la roca per un caminet estret que surt de la part esquerra i arribar-s'ha fins el mateix forat de la roca. Cal vigilar ja que el camí i la roca poden estar molls i ser relliscosos. Darrera el salt la sensació és magnifica.

*foto de capçalera amb el salt d'aigua és del blog Caminar i sentir, la resta són de Rutas con los peques.