3. Ruta de les fonts a Rupit i Pruit
Rupit i Pruit, Osona
coordenades: 42.0261480, 2.4648310 (inici de la ruta autoguiada)

La ruta de les fonts a Rupit i Pruit és una bonica passejada que voreja els dos torrents que flanquegen els plans de Corriol. La suau caminada us portarà a descobrir, depenent de l'estació en que hi aneu, colors i olors, ben diferenciats. Ocres, humitat i bolets en època de fred i frescor, verdor i flors de cara al bon temps. No deixeu de donar una volta pel poble i descobrir tots els racons i encants que s'hi guarden.

Ruta de les fonts a Rupit i Pruit. Dades i mapa

Ruta de les fonts a Rupit i Pruit

ruta autoguiada amb l'app gratuïta de Natura local

Ruta de les fonts a Rupit i Pruit. Itinerari

Ruta de les fonts a Rupit i PruitHi trobareu una gran varietat d'arbres i flora durant el recorregut

La ruta comença en direcció al Castell on passareu per costat d'algunes de les font que hi ha pel carrer.

• Pujar al coll del Castell per un dels carrers més antics del poble. Un cop a dalt la carena podreu veure el torrent del Mal, un dels indrets a visitar. Un cop a la llera del torrent cal creuar-lo tot passant per un bonic racó d'aurons blancs i molses.

Ruta de les fonts a Rupit i Pruit

• Continuar pujant amunt fins trobar la carretera que va a Mas Corriol. S'ha de travessar i buscar el camí proper al torrent. Continuar caminant fins arribar a un dels indrets més bonics de la passejada, la Font de la Guitarra. Dues fonts entre plataners i basses que conviden a descansar i gaudir de l'entorn. Hi ha taules i banc per fe un pícnic.
  • Seguir la ruta pujant per un camí obert i rodejat d'avellaners fins arribar a dalt de la capçalera del torrent, ara envoltada per la fageda.

• El camí de tornada passa per la fageda, el bosquet de pi roig fins arribar a la masia del Mas Corriol. Aquí podreu trobar algun avet ben aclimatat als plans al costat de la Fontana. En aquesta zona hi ha algun castanyer de les Índies plantats pels homes.
  • Creuant la zona dels castanyers de les Índies es baixa xap el torrent del Saltiri, passant per sota del mas Corriol.

cap a la Font del Saltiri de Rupit i Pruit

Ruta de les fonts a Rupit i Pruit

• Ara l'indret ombrívol i fresc està ple d'avellaners, freixes, trèmols i algun tell. Hi trobareu, també, de nou alguns avets del Caucas. El caminet segueix aigües avall fins arribar a la Font del Saltiri.

• Finalment es baixa per unes escales treballades a les roques on gaudireu de les vistes al poble i el coll del Castell fins arribar a la Font Vella.
  • S'entra al nucli urbà pels bonics carrerons dels poble.