Els Avencs de la Febró

3. Els Avencs de la Febró
Avencs de la Febró
Km 22 de la T-740 - La Febró Baix Camp (el)
coordenades: 41.2645046 / 1.0117341 (Avencs de la Febró)

Visitem els Avencs de la Febró. Us deixem una excursió entre escletxes de roques i coves fàcil i divertida per practicar la espeleologia en família. Es recomana portar una llanterna per si decidiu entrar a la Cova Gran. De les tres esquerdes que hi ha as avencs es recomana visitar la gran que és la que té un accés més fàcil, les altres dues son difícils i millor no entrar-hi si no es tenen els coneixements adequats. Ruta familiar per a petits aventurers.

Els Avencs de la Febró

Des d'on es deixa el cotxe fins el descens cap els Avencs no hi ha massa distància. Només us cal deixar el cotxe a l'esplanada i creuar la carretera per la pista que teniu davant. La pista gira cap a l'esquerre en un suau descens fins el Pla de l'Agustenc.  A l'encreuament de camins seguir recte fins trobar una bifurcació en la que cal continuar per la dreta, aquest està senyalitzat amb les marques del PR.

Avencs de la Febró

Continueu fins trobar un petit sender a l'esquerre que us porta a l'inici de l'esquerda i que segueix paral·lel a aquesta fins trobar el punt per  baixar-hi.

L'avenc té una profunditat d'uns 30 metres, una amplada màxima de 8 m i uns 300m de longitud. Es pot caminar per l'avenc on trobareu alguna altra esquerda i cavitats. Al final de l'esquerda hi ha grans blocs de pedra. La tornada es fa refent el tram fet i s'opta per entrar a la Cova Gran.

L'excursió resulta tota una aventura. L'edat per als nens depèn molt de si estan acostumats a caminar i a fer aquest tipus de rutes. Es recomana a partir de 5 anys, sempre que no els faci por baixar entre roques.

La cova Gran de la Febró

Avencs de la Febró

L'entrada a la cova Gran no és difícil però cal anar en compte sobretot amb els nens. Porteu les llanternes per veure per on trepitgeu i sobretot vigilar les peres i roques que poden relliscar per la humitat. De seguida arribareu a la sala principal presidida per una gran estalagmita. Des d'aquesta sala es pot seguir avançant però ja cal anar ajupit i s'opta per sortir.
Us recomanem que seguiu l'enllaç de con los niños a cuestas per veure més fotos de la ruta als Avencs de la Febró i visita a la Cova Gran.