Què fem?
El Pèlag i la Cova Gran de Sant Jaume dels Domenys
![]()
![]()
![]()
Us deixem la primera ruta que ens proposa la Mercè des del seu compte d'Instagram i que ha volgut compartir amb tots els seguidors de totnens. Es tracta de l'excursió fins al Pèlag i la Cova Gran de Sant Jaume dels Domenys. Una ruta circular que surt des del mateix poble i que passa per diferents punts d'interès. L'excursió és apta per fer amb nens encara que ens comenta que pel seu gust hi ha massa trams amb asfalts. La zona de la riera de Marmellar és on es troba el pèlag i la cova i és el gran atractiu de l'excursió.
El Pèlag i la Cova Gran de Sant Jaume dels Domenys. Dades i mapa

- Punt d'inici i final: aparcament a dins del poble
- Distància: 9,8 km
- Durada:
- Tipus de ruta: circular
- Dificultat: fàcil

El Pèlag



Quan s'arriba a la Riera de Marmellar trobareu la font i més endavant el pèlag (prohibit el bany).
La Cova Gran



A l'interior de la cova trobareu antics fòssils sedimentats, és molt important NO arrancar-los de les parets, ja que sinó l'estructura de la cova es debilita.
Altres punts d'interès
Aqüeducte

Abans d'entrar al poble si veniu de Sant Llorenç del Penedès per la TP-2125 a mà dreta a la finca dels Arcs hi ha les restes de l'aqüeducte. L'any 1982 va ser declarat Bé cultural d'interès local. (info i foto Viquipèdia)
Pont romà

Si us desvieu una mica de la ruta el podreu veure. està a l'alçada de Cornudella (41.2999765 / 1.5667444)
Torre medieval de Lletger

Passant pel petit nucli de Lletger trobareu la Torre medieval.
+rutes a coves




