Cova d’Anes a Bellver de Cerdanya

3. Cova d’Anes a Bellver de Cerdanya
Bellver de Cerdanya, Cerdanya
coordenades: 42.381310 / 1.759321 (Cova d'Anes)

La cova d'Anes a Bellver de Cerdanya és una cavitat d'uns 335 metres sense gairebé desnivell. És visitable i no es necessita cap requeriment especial per entrar-hi ni recorre-la. Això fa que sigui un atractiu especial per anar-hi amb nens. Cal, però, no oblidar-se de dur una llanterna i si teniu casc, molt millor (encara que no és obligatori). L'accés a la cova es fa des de Bellver. Una part de la cavitat pertany al municipi de Prullans, i a dins, una porta de ferro delimita els municipis.

*ATENCIÓ ens han indicat que l'accés amb cotxe per la pista no es pot fer (agost 2021), es tracta d'un camí particular. Es pot començar la ruta des de Prullans.

Cova d'Anes a Bellver de Cerdanya. Dades i mapa

• Temps des del cotxe fins la cova: uns 35 minuts
  • Temps visita a la cova: 2 hores
  • Dificultat: fàcil
  • Consells: si entreu a la cova porteu roba de recanvi ja que us quedareu bruts de fang. Es recomana portar casc, encara que no és imprescindible. Agafeu una llanterna per poder resseguir la cova sense problemes.

Cova d'Anes a Bellver de Cerdanya

Cova d'Anes a Bellver de Cerdanya. Itinerari

La cova es troba als afores de Bellver de Cerdanya, a tan sols 1 Km de distància, direcció La Seu per la N-260. Quan esteu a l'alçada del càmping La Solana del Segre cal agafar la pista de la dreta que va a una serradora. Quan la pista fa una corba a l'esquerra cal deixar el cotxe. Aquí trobareu un pal indicador que senyala el camí cap a la cova.

Per arribar a la cova teniu dues opcions:

• La curta, però la més dura, és la de seguir el sender on s'ha deixat el cotxe. Cal seguir les marques grogues per un sender és costerut i pedregós.
  • La llarga, però més suau, és la de seguir amb cotxe direcció a la pedrera de Marbres Griot i també a Anes i Orèn. Al revolt pronunciat de la dreta cal deixar el cotxe, a uns arbres trobareu les marques grogues. El camí és una mica més llarg amb un desnivell suau.

L'entrada de la cova està protegida per una porta de ferro i dissimulada per la vegetació. La visita a la cova no és perillós però anant amb nens s'ha de tenir més atenció.

Cova d'Anes a Bellver de Cerdanya

la porta, a dins de la cova, que separa els municipis de Bellver de Cerdanya i Prullans

Visitant la Cova d'Anes

Per fer-vos una idea del recorregut i de tot el què us podeu trobar seguiu el post de Con los niños a cuestas. Hi trobareu un munt de fotos que us serviran per fer-vos una primera aproximació.