Estanys de Les Bulloses

3. Estanys de Les Bulloses
Montlluís, França Alta Cerdanya

Ela Estanys de les Bulloses és una bonica excursió d'alta muntanya apta per fer en família amb nens. A l'estiu està força concorreguda. També es pot fer a la tardor amb nens quan encara no fa massa fred i no hi ha neu. Aquesta excursió a la muntanya amb nens visita la part  inferior dels Estanys de les Bulloses, aquest enorme llac artificial situat al peu del Carlit. Resseguirem l'itinerari de l'Estany de la Pradella, l'Estany Negre, l'Estany Llarg i l'Estany del Racó. Un itinerari circular d'alta muntanya on podreu gaudir d'un excel·lent paisatge de bosc alpí.

La ruta comença a Puigcerdà direcció a Montlluís, a la l'Alta Cerdanya francesa. Així, doncs, caldrà creuar la frontera. Un cop a Montlluís, els senyals indiquen el camí cap a les Bulloses. Seguir amb el cotxe fins el pàrquing on a l'estiu surten els autobusos que porten al llac. A l'estiu cal fer aquest tram obligatòriament amb bus. L'accés de cotxes es talla els mesos de juliol i agost.

Estanys de Les Bulloses. Dades i mapa

• Distància: 8 km
  • Temps: 3,30 hores amb parades
  • Temps adult: 2,15h sense parades

Sortida dels busos llançadores (juliol i agost): aproximadament cada 15 minuts. Preus, 5€ adult i 2€ nens

Estanys de les Bulloses. Itinerari

L'itinerari comença des del pàrquing un cop s'agafa un bus. El trajecte dura aproximadament uns 20 minuts i us deixa al costat de l'alberg. Es tracte d'un circuit circular senyalitzat amb marques grogues.

La caminada arranca des del punt d'informació, passant per la presa del l'embassament de les Bulloses. Des d'aquí es pot veure el Carlit i el Puig Peric. També es pot fer una segona ruta, per això cal refer el camí per on ha pujat el bus uns 300m. Allà hi ha la sortida d'un sender que condueix fins l'Estany de la Pradella.

la Cerdanya amb nens

Excursió a la muntanya amb nens: Els Estanys de Les Bulloses

• El nostre itinerari segueix pel sender de la presa. Des del punt d'informació surt el camí cap a Pla de Bones Hores. Només cal resseguir l'ample camí fins l'Estany de la Pradella.
  • Després d'uns vint minuts de passejada, i després de deixar el telecadira a la dreta, el camí girar a l'esquerre seguint el GR 10. Seguir fins arribar a l'antic refugi de la Pradella. Al costat es troba el llac amb el mateix nom. Aquest és un bon lloc per per una parada.
  • Arrancar la marxa, seguint en tot moment les marques pintades als arbres. Ara el camí es torna més complicat amb una zona pedregosa. Cal anar amb compte.
  • Aviat es perfila l'Estany Negre, rodejat de vegetació alpina. Rodejar el llac per la seva part esquerre, seguint les marques. La volta al llag permet veure'l des de diferents perspectives mentre es gaudeix de l'entorn.
  • Mentre es rodeja el llac el camí s'acosta a una gran acumulació de roques, on s'inicia una de les pujades més dures del recorregut. El camí s'enfila fins la collada que separa el llac Negre de l'Estany Llarg. La pujada permet veure l'encaixonament del llac Negre enmig d'un atapeït bosc de pi negre.
  • Un cop a dalt el camí és suavitza i en lleugera baixada fins l'Estany Llarg.
  • Cal rodejar l'Estany just per la seva vorera. Cal vigila el tram de roques que formen una tartera que arriben fins l'aigua.
  • Passat el llac s'arriba a una petita esplanada on comença, novament, una pujada que us permetrà tenir una bona visió del llac.

estany negre estany llarg amb nens

Excursió a la muntanya amb nens: Els Estanys de Les Bulloses

• Un cop a dalt el sender es fa ample i en una suau baixada condueix a l'últim llac del recorregut: l'Estany del Racó. Una zona humida molt rica en fauna.
  • El sender s'amplia i, després de passar per una ample esplanada s'arriba a la carretera, Creuar el pont del riu Tet.
  • Arribar al punt de partida, la parada del bus. Aquí trobareu l'alberg i un hotel amb servei de menjador.