activitats presencials anul·lades, Nadal 2020
Els Tions de Mura
- Població: Mura
- Lloc: per diferents carrers i espais del poble
- Data: activitats presencials anul·lades, Nadal 2020
- Horari: veure programa
- Organitzat: Ajuntament de Mura
Exposició dels Tions disfressats per tot el poble
El petit poble de Mura pertanya a la comarca del Bages. El poble es troba en ple Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, envoltat de fonts, carenes, coves i balmes a 454m d’altitud. Un poblet pintoresc, bonic i ben cuidat que conserva tot l’encant medieval en carrers, places i porxades. Visitar-lo en qualsevol època és del tot recomanables. Ara bé, al desembre, el poble s’omple de Tions: Els Tions de Mura. En trobareu un bona bona col·lecció del famós tronc de Nadal. Els han disfressat i repartit per tot el poble.
Mura s’omple de Tions disfressat, d’oficis, personatges populars o fent activitats diverses. La festa, Els Tions de Mura, comença, des de ja fa uns quants anys, el primer o segon cap de setmana de desembre. Podreu trobar els tions pel poble fins passat Reis.
Els Tions de Mura. On trobar-los
Si doneu una volta pel poble de Mura podreu descobrir gairebé una seixantena de tions. Haureu d’estar atents ja que poden estar en llocs ben diversos: teulades, porxades, al costat d’un arbre, asseguts, en finestres, balcons… Hi participa bona part del poble creant i decorant els tions.
Els visitants poden votar per escollir quin és el Tió que li ha agradat més. A les botigues del poble trobareu urnes on dipositar el vot. Cal recollir els tríptics informatius a les botigues del poble o al Centre d’Interpretació.
Si ho preferiu també podeu fer fotos dels Tions i participar en el concurs fotogràfic d’Instagram. Pengeu la vostra foto a #elstionsdemura
Taller i activitats durant el desembre a Mura
activitats anul·lades, Nadal 2020
A part dels Tions també hi ha tallers i activitats familiar; tallers de tions, fer cagar el tió, visita el Patge reial, Passada de reis… Si voleu caminar una mica podeu participar a la Pujada del pessebre al Montcau. Mireu la programació de la Festa del Tió a Mura.
- tallers, activitats infantils i titelles els dies 6,7,8,9,15,16,22,23,29 i 30 de desembre d’11 a 14.30 h aproximadament ( passa pel punt d’informació o a la plaça de l’església).
- gran cagada del tió solidari
- pujada del pessebre al Montcau
- teatre, curtmetratges,
- el patge Siau i rebuda i espera als reis d’orient.
El poble de Mura al Bages
Les fotos del poble i la de la portada les hem tret de Viajes y escapada en autocaravana Podreu veure moltes més fotos i altres Tions de Mura.
Totes les fotos dels tions de Mura són de la Tina de Rutas con los peques.
+ Nadal amb nens
+ Mura, excursions amb nens