Què fem?

Museu Cau del caragol

  1. Home
  2. »
  3. Museu Cau del caragol
adreça:
Àngel Guimerà, 11 - Vilassar de Dalt Maresme (el)

 

 

 

El Museu Cau del Cargol es troba al nucli històric de Vilassar de Dalt. S'hiexpossa una fascinant col·lecció de conquilles de mol·luscs entre cargols i petxines provinents de molts paisos que us permeten fer un viatge natural pel món. na manera singular de descobrir i gaudint d'una gran varietat de conquilles. Van ser adquirides per Jaume Bot i Arenes (1904-1983), i ara es troben l’abast de tothom que la vulgui visitar. També trobareu una selecció de caragols al Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

*Atenció Actualment el Cau del Cargol és tancat al públic. Està dedicant els seus recursos a la conservació i digitalització de la col·lecció. 

Museu Cau del caragol de Vilassar de Dalt

de les conquilles més grans a les més petites de tot el món

Més de 1.000 conquilles de mol·luscs escollides entre les més de 16.000 espècies del fons de la col·lecció. Des de la conquilla de l’espècie més gran del món - que pot arribar a pesar més de 200 Kg- fins les conquilles dels minúsculs mol·luscs que neden formant part del plancton marí. Des de l’Àrtic als tròpics, dels oceans, muntanyes o valls, fins llacs i rius d’arreu del planeta.

Museu Cau del caragol de Vilassar de Dalt

l'exposició

El format dels expositors és pensat per poder descobrir els detalls de la bellesa de les conquilles. I està pensada per a tots els públics,  tant per als més petits com per al públic adult. A la sala d'exposició hi trobareu plafons divulgatius que amplien l’experiència sensorial. Aquests us permeten gaudir de les formes i colors espectaculars de la natura amb explicacions tant des del punt de vista de la biologia com de la nostra percepció de les formes. La bellesa de les proporcions és el denominador comú d’aquests tresors de la naturalesa.

 

Els Caragols al Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Caragols al Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Des del 29 de juny de 2017 el Museu de Ciències Naturals de Barcelona és institució dipositària d’una representació exhaustiva de la col·lecció de malacologia reunida al Cau del Cargol, donació feta pels fills de Jaume Bot i Arenas.

 

Altres llocs d'interès