Què fem?
La Pedra Dreta a Lluçà
La Pedra Dreta de Lluçà és una antiga pedra vertical, una fita, que es feia servir per marcar els camins de transhumància. Actualment, és un punt de reunió i també el lloc on es celebren diferents actes culturals i tradicionals del Lluçanès. Un punt d'interès per visitar en família. És un gran monòlit de 2,23 metres d’alçada de forma prismàtica situat en una zona erma entre camps, al peu de l’actual carretera BV-4341.
Aquesta excursió forma part del recull de Rutes megalítiques, una selecció d'itineraris per descobrir dòlmens, menhirs i altres vestigis megalítics de Catalunya.
La Pedra Dreta a Lluçà

L'Aplec de la Cinquagesma a la Pedra Dreta
Per la segona Pasqua es celebra l’Aplec de Cinquagesma organitzat per l'associació de Dansa i Tradició de Prats de Lluçanès.


"Segons el folklorista Joan Amades, i partint del material recollit per Josep M.Vilarmau, de Sta. Maria de Merlès, en aquesta data de la segona Pasqua s’havia fet un ball rodó de parelles amb una tonada de la cançó El bon caçador. El ball es feia al voltant de la Pedra Dreta, als afores de Prats, en terme municipal de Lluçà, i sembla que havia estat viu fins a finals del s. XlX. El mateix Amades també explica que la gent que hi assistia collia herbes aromàtiques per deixar-les al peu del monòlit i havent dinat es ballava un contrapàs seguit d’aquest ball rodó." Veure aquí

*totes les fotos han estat tretes de l'àlbum de Sala-Serrahima d'aquí
Encara que està classificada dins de les rutes de dòlmens, la Pedra Dreta no és una estructura megalítica.
Altres llocs d'interès
- Els esgrafiats d’en Perot Rocaguinarda
- Ruta de les Emboscades a Olost
- Ruta de la Bruixa Napa – El Roc Foradat
També us pot interessar
Descobrint la Catalunya Central en família




