Font del Llor i el Marquet de les Roques

Forn de Pega
Forn de PegaMarquet de la Roca Vall d'Horta
web:
carretera B-124 - Sant Llorenç Savall Vallès Occidental (el)

Excursió curta que es fa com un passeig a la zona de la Vall d'Horta al terme municipal de Sant Llorenç Savall dins del Parc Natural de Sant Llorenç de Munt. Passarem pel casal del Marquet de les Roques, la Font del Llor i el Forn de Pega en un itinerari semi circular molt ben senyalitzat. Des del mateix aparcament de La Muntada es pot pujar fins el Castell de Pera. Des de la Font del Llor surt el GR-5 que s'enfila cap el Coll d'Eres (no aconsellable de fer amb nens molt petits o no acostumats a caminar força).

Font del Llor i el Marquet de la Roca a la Vall d'Horta

Seguint per la carretera B-124 des de Castellar del Vallès direcció Sant Llorenç de Savall al Km. 17 hi ha l'aparcament de La Muntada. Agafeu el desviament direcció, trobareu un primer aparcament, continueu fins el segon, el de La Muntada. Si voleu podeu continuar fins el tercer aparcament, el del Marquet de la Roca.

Marquet de la Roca Vall d'Horta

Si deixeu el cotxe a l'aparcament de la Muntada podeu pujar fins el Marquet de la Roca per una pista molt agradable de caminar.

Teniu molts indicadors

Un cop a l'esplanada del tercer aparcament seguiu el camí de terra direcció a la Font del Llor i el Coll d'Eres i la Cova Simaya. El camí és molt fàcil i no té pèrdua. En un dels desviaments trobareu l'itinerari curt d'anada i tornada que us porta fins el Forn de Pega.

Forn de Pega

A tocar de la part de dalt de l'aparcament i en el mateix sender teniu el desviament a l'esquerre que puja fins el Forn de Pega. Un indret curiós.

Marquet de la Roca Vall d'Horta

Des de la zona del Forn de Pega teniu vistes cap el Marquet de la Roca.

Font del Llor

Seguint per la pista després de passar l'aparcament del Marquet arribareu a la cruïlla. A la dreta anireu cap el Marquet. A l'esquerra el camí puja cap a la Font del Llor. Son 400 metres en pujada sostinguda per sender ample amb algunes pedres. Des de l'aparcament podeu creuar un pont (tercer aparcament) que us porta als peus de l'edifici. Des del Marquet podeu arribar a la cruïlla de la foto.

Font del Llor Sant Llorenç Savall

Per aquestes escales creuareu el petit torrent i enfilant-vos escales amunt a pocs metres arribeu a la Font del Llor.

A la dreta podeu seguir el GR-5 que s'enfila amunt i amb molt desnivell i arriba fins el Coll d'Eres. Atenció! aquesta ruta és de nivell alt i dificultat XTrem per fe-la amb nens, hi ha molt desnivell i el sender està format per esglaons de roca per salvar el desnivell. També hi ha un parell de trams curts i aeris.

Seguim per les escales cap a la font.

Font del Llor Sant Llorenç Savall

La font es troba en un marge rocallós sota una petita balma fet que li dona un aspecte molt singular i atractiu. Acostuma a rajar aigua durant tot l'any. A tocar de la font hi ha un petit dipòsit rectangular que recull l'aigua sobrant.

Marquet de la Roca

Marquet de la Roca Vall d'Horta

Des de l'aparcament surt un caminet que creua el torrent per un pont i us porta als peus del Marquet. Si seguiu per la pista també arribareu al Marquet. També hi podeu arribar per la pista direcció la Font del Llor.

El Marquet de les Roques és un casal d'estil historicista neoromànic, situat al fons de la vall d'Horta, envoltat dels cims de Montcau, Rocamur, els Emprius  i les Fogueroses, dissenyat per l'arquitecte Batllevell al final del segle XIX i aixecat sobre un antic mas del començament del segle XIII. Actualment està tancat al públic per reformes.

el Marquet de les Roques

En un dels espais de la casa s'hi situa el Centre cultural LA PAHISSA DEL MARQUET -ARTS-LLETRES-NATURA-, un espai pluridisciplinari amb una programació estable d'activitats. Des d'aquí surt un sender que us porta fins l'aparcament de la Muntada.

*Atenció no hi ha contenidors per a les escombraries.

Castell de Pera

AQUÍ us deixem l'excursió fins el castell de Pera des de l'aparcament de la Muntada.