3. Torrent de Ribatallada (ruta de les fonts)
Sabadell Vallès Occidental (el)
coordenades: 41.576666 / 2.085022

La ruta del Torrent de Ribatallada transcorre entre vegetació exuberant de ribera on també s'hi troben alzines, roures, plataners i pins amb nombrosos arbustos i argelagues. L'itinerari comença des del Bosc de Can Deu dins el Parc Fluvial del Riu Ripoll , el torrent n'és un dels seus afluents. La ruta és circular i està senyalitzada encara que cal anar en compte en no saltar-se cap de les bifurcacions del camí. Un dels atractius de l'excursió és passar pel salt de d'aigua del Torrent de Ribatallada. Transcorre entre pistes amples i senders més estrets amb molta vegetació.

Ruta de les fonts del Torrent de Ribatallada

Excursió pel Parc Fluvial del Ripoll

• Distància: 7,26Km
  • Temps: 2 hores
  • Dificultat: fàcil
  • Tipus ruta: circular

Per seguir millor la ruta us aconsellem que mireu l'enllaç de mama, què fem demà? on trobareu indicacions i fotos de les bifurcacions.

La ruta comença des de l'aparcament del Bosc de Can Deu de Sabadell. Darrera del parc infantil del carrer Caucàs surt el camí direcció al Parc Fluvial del Ripoll.

• Veureu el Molí paperer  d’en Mornau, el més gran de Catalunya. De seguida trobareu l'indicador que baixa al riu on cal seguir a l'esquerre direcció al Torrent de Ribatallada.
  • Passareu per la Font de la Teula per després creuar el riu Ripoll.
  • Continuareu fins el forn de Calç i la Font dels Plàtans amb un petit salt d'aigua.
  • Seguireu fins trobar el Torrent de Ribatallada (vigileu no passar de llarg) per trobar el salt d'aigua.
  • Més font a la ruta, Font dels Capellans i Sant Julià d’Altura.

slat torrent Ribatallada Font dels Capellans

Font dels Capellans

• Després trobareu la Font del Suro i la Font dels Capellans, del segle XVIII.
  • Finalment s'arriba a l'àrea de lleure de Sant Julià i d'aquí es continua fins el bosc de Can Deu. Al final del Bosc de Can Deu troba l'església de Sant Vicenç de Verders, que va ser recuperada del Pantà de Sau. Passareu per la Masia de Can Deu i l'Espai Natura on hi ha el Museu de la Vida al Camp i es fan activitats. Passada la Masia trobareu unes escales que us duran a l'aparcament.