Dolmen de Pedra Gentil

3. Dolmen de Pedra Gentil
Vallgorguina, Vallès Oriental (el)

L'excursió al Dolmen de Pedra Gentil s'inicia des del mateix municipi de Vallgorguina. És un dels senders més populars del Parc Natural del Montnegre Corredor.  L'itinerari transcorre per camins suaus i agradables senyalitzats amb les fites, blanques i verdes, del sender local SL-C71. Durat l'excursió podreu caminar entre sureres centenàries, alzines, roures i pins. En la zona de la riera, la vegetació de ribera s'alça amb la presència de plataners i àlbers.

El Dolmen de Vallgorguina se li atribueixen diferents llegendes paganes i té més valors simbòlic que pròpiament arquitectònic. Fou reconstruït l'any 1855 i sembla que el van alçar sense saber la disposició original de les pedres ni la seva ubicació. Tot i això l'excursió és una bona proposta per descobrir un dels racons de la Serralada del Corredor.

Durant l'itinerari també podreu gaudir del patrimoni cultural i arquitectònic de la zona. L'església medieval de Santa Eulàlia de Tapioles i un parell de grans masies, com Can Pradell de la Serra i Can Clarens. Es tracta d'una sortida amb nens que tant podeu fer a peu com en bicicleta.

Dolmen de Pedra Gentil. Dades i mapa.

Excursió en família al Dolmen de Pedra Gentil

veure mapa del Parc del Montnegre Corredor

• Distància 6,5 Km
  • Temps: 2,15 h
  • Inici: des de la mateixa població de Vallgorguina, al final del carrer Montseny, passat el pont de la riera)

Dolmen de Pedra Gentil de Vallgorguina. Itinerari

Es tracte d'un itinerari senyalitzat amb fites de color blanc i verd. El recorregut comença després de passar el pont de la riera de Vallgorguina.

• Continuar per camí de la dreta on hi ha un plafó informatiu de la ruta del sender SL-C7.
  • La primera part, al costat de la riera, l'ombra dels plataners dibuixa un bonic passeig. Aquí és on es troba la primera font, la font del Forn.
  • Passada la depuradora el camí continua, ara de pujada. A la meitat de la pujada es troba, al mig d'una exuberant vegetació, la font del Nel.
  • Continuar sender amunt. En aquest punt la presència d'alzines sureres es fa evident (en aquest cas amb el suro pelat). Es pot contemplar les vistes cap al Montseny i es pot veure la silueta retallada de l'imponent Castell de Montsoriu.
  • El camí segueix fins arribar al Suro d'en Duran, una alzina de 17m d'alçada i 3m de diàmetre.

Excursió en família al Dolmen de Pedra Gentil

• Continuar fins arribar a la pista i girar a la dreta fins trobar el petit turó on s'alça el Dolmen de Pedra gentil. Els nens podran copsar el misteri de les pedres mentre juguen al seu interior.

ruta dòlmens

• Continuar pista amunt. teniu l'opció de desviar-vos per un trencant a la dreta en direcció a l'església de Santa Eulàlia de Tapioles. Tornar enrere fins trobar la pista del sender de la ruta.
  • Ara cal seguir fins la Masia de Can Pradell de la Serra, una de les masies més antigues i grans del Parc del Corredor.
  • Seguir, ara de baixada, les fites del sender fins arribar al Bosc de la Puig. Un bosc mixt format per alzines, alzines sureres i roures.
  • Del bosc es segueix fins arribar a la Masia Solella de Can Clarens del 1766. Actualment és una casa de colònies i centre d'educació ambiental.
  • Continuar baixant fins arribar al poble de Vallgorguina. Passat el pont trobareu un parc infantil amb gronxadors.