3. Turó Gros del Montnegre carener
Faigs d'en Preses
Turó Gros
Alzina del Coll de Basses
Sant Martí de Montnegrevistes del MontsenyFaigs d'en PresesTuró GrosAlzina del Coll de Basses
Sant Celoni Vallès Oriental (el)

El Turó Gros, de 766m, és un dels cim més alts de la Serra de Montnegre i el Corredor. Encara que les vistes no són especials degut a l'enorme boscatge la ruta és molt agradable de seguir. Una ruta fàcil, majoritàriament per pista, transcorre per dins el Parc Natural. L'itinerari descrit només fa un tram del recorregut traçat des del Parc Natural de la Serra del Montnegre i el Corredor des de Sant Celoni.

Turó Gros del Montnegre carener. Dades i mapa

• Altitud: 758 m.
  • Dificultat: fàcil.
  • Desnivell: 275 m.
  • Distància: 2,7 km (anada).
  • Temps: 1h aproximadament (només anada)
  • Recomanada: +4 anys.

veure pdf del mapa i ruta de la Xarxa de Parcs Naturals

ruta del Montnegre carener fins el Turó Gros. Itinerari

La ruta comença des de l'ermita de Sant Martí de Montnegre. Hi ha poc espai per aparcar, una mica més avall just a toca de l'ermita trobareu més zona d'aparcament.

• A la cruïlla de pistes de Sant Martí de Montnegre comença l'excursió, el camí està marcat com a GR-5 i també es troba el sender SL-C103 que entra cap el bosc.
  • A uns 500 metres, en l'anomenat Terra Negra, s'enllaça amb una pista més ampla. Cal seguir per l'esquerre.
  • Seguir recte ignorant el primer desviament de l'esquerre. Al següent cal deixar la pista principal i continuar per un camí ample direcció al sud on anireu trobant estaques que marquen el camí.

Alzina Coll de Basses

Turó Gros del Montnegre carener

• Després d'uns 350 metres s'ha d'agafar un altre desviament a l'esquerre per girar a la dreta i començar la pujada per la torrentera. Uns metres més amunt trobareu el pessebre del Club Ciclista d'Arenys de Munt. Un cop passeu la torrentera el camí es fa més suau i planer i arribareu al Coll de Basses.

Turo Gros del Montnegre

• Continuar per la pista per la dreta tot passant a tocar de magnífiques alzines. S'arriba a una bifurcació, on la web del ICC localitza el Coll de Basses. El GR-5 continua per la dreta però nosaltres seguim per l'esquerre seguint el sender local Montnegre Carener.

vistes del Montseny

Faig d'en Preses

• Passat aproximadament un quilòmetre passarem pel Faig d'en Preses que ens acostarà fins el Turó Gros. En aquest punt hi ha instal·lada una torre de vigilància i una farmaciola (gentilesa de la AEiG Montpalau de Pineda de Mar).
  • La tornada es fa refent el camí fet.

itinerari circular

Si teniu ganes de caminar més podeu fer la ruta circular tot seguint el mapa del Parc Natural. Al web de Natura Local teniu la ruta circular autoguiada de 8,5 Km del Montnegre carener.