La Bassa de les Olles i lo Goleró a l’Ampolla

3. La Bassa de les Olles i lo Goleró a l’Ampolla
adreça: Passeig Platja Arenal, s/n
L'Ampolla,, 43895 Baix Ebre (el)

La Bassa de les Olles a l'Ampolla és un fascinant ecosistema on conviuen la vida natural i l'explotació de recursos agraris i pesquers. Aquí us proposem sortir amb nens al Baix Ebre en un espai d'arrossars i aus dels menys coneguts del Delta. Una sortida que canvia de color segons es trobin els camps d'arròs. I on les espècie d'aus que s'hi observen canvien segons les migracions. Per això, sortir amb nens al Baix Ebre, cada estació té els seus al·licients.

La Bassa de les Olles és la més petita de tot el Delta però no menys interessant. L'itinerari de la Bassa de les Olles i lo Goleró permet descobrir ambients tants interessants com les dunes, els salobrars o els canyissars. Però també observar la diversitat de la seva fauna. Es tracte de sortir amb nens al Baix Ebre per fer aquest agradable recorregut tot passejant alhora que es gaudeix de l'observació d'aus des de les zones de guaita. L'excursió us descobrirà un dels racons del Parc Natural del Delta de l'Ebre.

Bassa de les Olles i lo Goleró a l'Ampolla. Dades i mapa

mapa wikiloc

• Distancia: 8.6 Km
  • Desnivell: 0 m
  • Durada: 3/4 hores
  • Dificultat: Baixa
  • Tipus de circuit: circular
  • Època: tot l’any. Cal tenir en compte que passa pel costat d’arrossars, amb el que el cicle de l’arròs fa d’aquest un paisatge altament canviant durant tot l’any.
  • Inici: des del Càmping Ampolla-Mar.

La sortida es pot fer des del mateix nucli de l'Ampolla, són gairebé 13 Km. Si la voleu escurçar-la es pot començar des del Càmping Ampolla-Mar, a la sortida sud de la població. Aquest itinerari es pot fer a peu o en bicicleta.

Bassa de les Olles

Bassa de les Olles a l'Ampolla. Itinerari

itinerari la bassa de les olles

veure els punts de l'itinerari de la ruta dels ocells i l'arròs AQUÍ

Sortir amb nens al Baix Ebre: La Bassa de les Olles i lo Goleró

L'itinerari es comença des del càmping Ampolla-Mar . El recorregut és un sender senyalitzat amb pals amb les marques vermelles del GR92 fins al Goleró. En canvi en la volta a la Bassa de les Olles les marques són de color groc.

• El camí des d'aquí és sorrenc i segons com a vegades pot resultar incòmode, sobretot si es va en bicicleta.
  • Seguir fins arribar a la Bassa de les Olles on hi ha un mirador per poder observar les aus.
  • Continuar pel sender i creuar els recs de desguàs (goles) per un pont de fusta i per sobre de les rescloses de ciment.
  • La següent parada és lo Goleró, un antic braç de l'Ebre. Lo Goleró, ara canalitzat, uneix el riu amb la badia del Fangar.
  • El camí gira a la dreta en angle recte i es dirigeix cap al SO. Aquí la pista és asfaltada que travessa entre camps d'arròs. El canal queda a mà esquerra.
  • Cal creuar el canal per un pont girant a l'esquerra. Continuar per ponent i tornar a travessar el canal.
  • Continuar per la pista asfaltada, ara en direcció NO fins el punt d'inici.

bassa de les olles ampolla

Que s'hi pot observar?

Sortir amb nens al Baix Ebre: La Bassa de les Olles i lo Goleró

Bassa de les Olles a l'Ampolla un bon punt per a l'observació d'aus

• A la Bassa de les Olles hi ha diversos aguaits per a l’observació de fauna (especialment ocells). A més d’espècies diferents que podem observar a la platja. Recomanable, doncs, portar binoculars.
  • Si ens fixem únicament en la fauna, especialment en els ocells, aquesta varia al llarg de l’any. A les espècies que hi viuen tot l’any (residents) a l’hivern s’hi sumen les que, provinents del nord d’Europa, venen aquí buscant un clima més suau on passar-lo (hivernants). És en aquesta època quan es pot contemplar una major concentració d’aus. A l’estiu les que, provinents d’Àfrica, venen a reproduir-se aquí (estivals). I a la primavera, especialment entre març i abril, i a la tardor, especialment entre setembre i octubre, les espècies migradores que simplement estan de pas en els seus viatges entre Europa i Àfrica (es quan és pot veure una major diversitat).

Muria – Centre d’Interpretació Apícola - El Perelló

Baix Ebre amb nens

Les Terres de l'Ebre amb nens