Parc Mare de la Font de Solsona

3. Parc Mare de la Font de Solsona
Parc de la Mare de la Font
Solsona, Solsonès (el)

El Parc de la Mare de la Font de Solsona és un parc ombrívol i bonic per poder passar un dia a l'aire lliure. Disposa de diferents taules de pícnic, barbacoes però també hi ha camins per passejar pels voltants. Des del parc es poden fer diferents excursions. Es pot anar fins a la font de la Mina o arribar-se fins l'ermita de Sant Pere Màrtir que està a la part nord del parc. També podeu fer l'excursió fins el castell de Castellvell.

Parc Mare de la Font de Solsona. Àrea de lleure

Un dels atractius del parc són la quantitat i diversitat de taules de pícnic que hi ha. N'hi ha gairebé una trentena, repartides en diferents espais. Les més característiques i atractives per als nens són les que tenen forma de bolet. Semblen tretes d'un conte de follets del bosc. Encara que no són massa pràctiques per menjar-hi, però als nens els agradarà molt. Les trobareu repartides a banda i banda de la part central. També n'hi ha des fusta amb bancs.

totnens-excusio-parc-mare-de-la-font-solsona00

En una primera zona trobareu unes 5 o 6 taules de pedra força grans. Estan situades en un lloc ombrívol i ample. D'aquí surt el camí de la font de la Mina. La zona central és on hi han les barbacoes amb més taules.

El parc hi ha el restaurant Mare de la Font, enfront hi ha un petit salt d'aigua i un estany. En aquesta part es troba una petita zona infantil amb gronxadors i lavabos (cal demanar la clau al restaurant).

Hi ha un aparcament però cal anar-hi d'hora ja que s'omple de seguida. La zona infantil s'ha renovat i no correspon a la que veieu a les fotos.

Ruta de Solsona al Castellvell

Parc de la Mare de la Font solsona

Teniu la ruta autoguiada amb l'app de Natura Local (foto font de la Mina)

Com arribar al Parc de la Mare de la Font

Venint de Manresa i en direcció Cardona per la C-55. Un cop arribats a Solsona creuar la població i seguir per la C-26 en direcció a Castellar de la Ribera per la C-26, carretera de Bassella, aproximadament a 1,5 Km trobareu el trencant a la dreta direcció del Parc.

Excursió amb nens al Solsonès: pujada a Castellvell

Solsona amb nens, ciutat històrica i de tradicions