Excursió a La Mola pel camí dels Monjos

3. Excursió a La Mola pel camí dels Monjos
Carrer Vista Alegre, Matadepera, Vallès Occidental (el)

Excursió a La Mola pel camí dels Monjos, un cim que s'ha convertit en lloc de pelegrinatge de la gent de la comarca. Pocs son els qui no hi han pujat com a mínim un cop de dia i en molts casos també de nit. Es pot pujar des de diferents llocs, aquí, però, us mostrarem la pujada pel camí dels Monjos. Un del 100Cims del Vallès Occidental.

A dalt es troba el Santuari de Sant Llorenç on hi ha situat un restaurant (no sempre està obert). També podreu veure els burros que són els encarregats de pujar tot el material de manteniment i el subministrament del restaurant. Una gran rosa geogràfica, situada darrera de l'edifici, indica els cims més alts que es poden contemplar. També podeu arribar fins el cim des del Coll d'Estenalles, camí del Montcau.

Excursió a La Mola pel camí dels Monjos. Dades i mapa

Es tracta d'una ruta de força desnivell que transcorre per un camí, d'anada i tornada, i que presenta diferents graus de dificultats però que a poc a poc, es pot fer amb nens a partir de 4-5 anys.

• Arribar fins a la població de Matadepera, al peu de La Mola, i deixar el cotxe al carrer Vista Alegre on un indicador informa l'inici de la ruta.
  • L'itinerari de la Mola pel camí dels Monjos és de 3 km de pujada fins al cim.

totnens-senderisme-fammilia-la-mola-matadepera6

La Mola, amb els seus 1104 m, és el punt més alt del Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i l'Obac, de la comarca del Vallès Occidental.

La Mola pel camí dels Monjos. Itinerari

la mola vistes a Montserrat

Un cop al cim gaudireu de magnífiques vistes (aquí mirant a Montserrat)

• El camí comença amb una forta pujada que ens durà a una primer a bifurcació, senyalitzada. Cal seguir per l'esquerre. Davant us trobareu la Roca de les Onze Hores.
  • El camí, en alguns dels seus trams, conserva l'antic empedrat.
  • Seguir el camí i anar pujant i salvant els petits obstacles i els trams més complicats. Continuar per un canal fins que cal girar a la dreta, passant pel costat d'una paret rocosa. Una nova forta pujada condueix a una zona de replà que fa alhora d'expedit mirador, amb els Plecs del Llibre a la vostre esquerre.
  • El camí, marcat amb una fita, s'eixampla i es fa pedregós i condueix de mica en mica a una posició més elevada on es poden contemplar unes magnífiques vistes.
  • Seguir pel sender de la dreta, on el camí es fa més ample i suau. Seguir pujant fins veure ja la silueta del Monestir. Seguir el camí i, passat el pujol de pedres, s'arriba a la cruïlla de camins: el dels Monjos, d'on venim i el que ve de Can Poble.
  • Continuar pujant per un camí majoritàriament d'escales (antic camí dels monjos). El tram està en bon estat però desgastat pel pas dels anys i les inclemències del temps. Entre les roques es pot veure alguna antiga cova, on els monjos s'aixoplugaven de la pluja.

la mola rosa dels vents

Rosa dels vents al cim de la Mola 1.104m - 100Cims

• Seguir pujant, ara per una zona boscana. Una nova i forta pujada ens durà a l'esplanada d'on surt un altre camí empedrat que ja ens durà fins a dalt.

rosa dels vents la mola

Excursió a la Mola juliol 2021 amb llanternes

els rucs de la Mola

Els rucs de la Mola, son els encarregats de pujar i baixar material.

Els Pessebres camí de La Mola

Pessebres de la Mola pel Camí dels Monjos 2022

pessebres la mola 2022

Pessebres de la Mola pel Camí dels Monjos diferents anys

pessebres pujada a la mola

Una de les tradicions nadalenques del cim és pujar-hi pels volts de Nadal i deixar un petit pessebre. L'excursió es combina amb la bonica tradició d'anar-los trobant. Els podeu trobar abans i després de Nadal. A les fotos teniu 4 pessebres trobats i fotografiats per Rutas con los peques.

El camí dels Monjos

totnens-excursio-cami-dels-monjos
* El Camí dels Monjos és el camí històric que uneix Matadepera, Terrassa, Sant Quirze i Sant Cugat del Vallès. A l'enllaç podeu veure les 4 rutes que es poden fer a peu. L'excursió d'avui forma part de la ruta 4 que va de  Matadepera a Sant Llorenç de Munt, a dalt de la Mola.

Recomanacions
  • cal portar aigua
  • anar ben calçat
  • depenent de l'època millor portar un jersei

Es tracta d'una ruta amb fortes pujades però que és apte fer fer amb nens. Cal anar sempre al seu ritme i fer forces parades.