Què fem?
Salt del Cossi d’en Batlló
L'excursió fins el Salt del Cossi d'en Batlló des de Setcases és una caminada fàcil i curta per fer amb nens. S'hi pot anar durant tot l'any i, com podeu veure a les fotos, hi podeu trobar neu a l'hivern. La ruta es pot allargar més enllà del salt però en aquesta fitxa només es va fins el primer salt d'aigua. Si voleu allargar-la trobareu el salt del Lluc i seguint l'itinerari continuareu per la vall del riu Carboner.
Salt del Cossi d'en Batlló. Dades i mapa
- Distància: uns 2Km
- Temps: 1:30h amb parades
- Dificultat: fàcil
Salt del Cossi d'en Batlló. Itinerari
- En aquesta ocasió la caminada comença des de Setcases per la pista direcció a Vallter 2000 i va paral·lela al riu aproximadament 1 Km.
- Continuar fins arribar al desviament, a mà dreta. Un cartell indica que amb 15 minuts s'arriba al salt.
- Pujar pel camí i a poca distància un senyal ens indica la direcció a la Balma de les Donzelles. Una petita cavitat a la roca on la llegenda diu que hi vivien (o viuen) les fades. Un cop visitada s'ha de tornar al camí inicial.
- Seguir pujant paral·lels al riu Carboner. Hi trobareu prats on si teniu sort veureu pasturar el bestiar. Ara el camí es torna una mica pedregós.
- Durant el camí podreu anar trobant senyals grogues i blanques del PR.
- Aviat s'arriba al pont de pedra sobre el riu Carboner. Creuar-lo i continuar pel camí, el riu ens quedarà a la dreta.
- Continuar, en suau pujada, fins que uns metres més amunt s'arriba al Salt del Cossi d'en Batlló. Un petit i bonic salt d'aigua situat en un bonic entorn. Al costat del mirador del salt trobareu un banc de fusta.
- La ruta, en aquest cas s'acaba aquí.
El camí continua pujant per l'esquerre fins arribar a un pont metàl·lic a partir del qual es continua vorejant el riu o visitar la Font del Lladre ( a uns 200m).
Altres llocs d'interès
Pujada a l’ermita de Sant Antoni de Camprodon
Senderisme en família: Pla de les Bigues i Puig de les Agudes
Gorg embruixat de Malatosca – Sant Joan de les Abadesses
sortir amb nens pel Ripollès