ruta de les fonts d’Amer

3. ruta de les fonts d’Amer
ruta de les fonts
Font Picant
ruta de les fontsFont Picant
Amer Selva (la)

La ruta de les fonts d'Amer comença des de l'estació de l'antic carrilet, ara convertit en Centre d'Informació Turístic. L'itinerari segueix un tram de la Via Verda en un traçat ample i planer. A partir de la planta d'embotellament Fonter el traçat continua per bonics senders pel mig del bosc. Excursió fàcil per anar amb nens que es fa pràcticament com un passeig de font a font.

ruta de les fonts d'Amer. Dades i mapa

itinerari autoguiat amb l'app de Natura Local

ruta de les fonts d'Amer. Itinerari

La ruta de les fonts d'Amer comença des de la popular estació de l'antic carrilet que anava d'Olot a Girona. Actualment és un Centre d'Informació Turístic i punt de parada pels ciclistes que fan la ruta de la Via Verda.

• Seguiu el traçat de la Via Verda fins arribar a la planta embotelladora de l'aigua Fonter.
  • Abans d'arribar-hi haureu d'agafar un sender que segueix en direcció contrària d'on heu vingut. El camí fa una suau pujada  entre castanyers i altres arbres caducifolis. Això fa que la ruta tingui colors diferents depenent de l'època en que hi aneu.
  • Continuar fins arribar a la font de l'Abeurador.

ruta de les fonts d'Amer

font dels Carlins

• Seguint la ruta arribareu a la Font dels Carlins. Aquí caldrà fer mitja volta per retornar al camí del carrilet.
  • A continuació baixarem cap a les instal·lacions de la planta embotelladora Fonter. Dins el seu recinte, als jardins, es troba la Font Picant.
  • Ara cal agafar un camí paral·lel al carrilet, direcció a Amer, així passareu per la Font dels Capellans i la d'en Fàbregues. Podreu gaudir d'un ambient molt ombrívol i humit, sota un bosc amb plataners i arbres de ribera.

ruta de les fonts d'Amer

ermita romànica de Santa Brígida

• El darrer tram del recorregut abans d'arribar al punt d'inici podreu veure l'ermita de Santa Brígida, situada al límit d'un penya-segat. Hi ha un camí que hi puja des del camp de futbol d'Amer.