Ruta a la cova de Mura

3. Ruta a la cova de Mura
visita guiada cova de Mura
Mura Bages (el)

La ruta a la cova de Mura és una de les moltes excursions que podeu fer al voltant de municipi. L'accés a l'interior de la cova s'ha de fer amb guia i cal reserva. L'excursió fins la cova es pot fer de manera lliure com una ruta més per descobrir un dels indrets del Parc Natural de la Serra i l'Obac. La visita a la cova de Mura sempre és guiada i surt des del mateix Centre d'Informació del Parc Natural.

Ruta a la cova de Mura. Dades i mapa

• Distància: 4,06Km.
  • Temps: 1,30h (només ruta)
  • Dificultat: Fàcil
  • Tipus ruta: lineal
  • Accés a la cova: amb guia

mapa ruta cova Mura

ruta del wikiloc del Palau Robert

Ruta a la cova de Mura. Itinerari

Coves de Mura

Les coves de Mura són, en realitat, una sola galeria d'uns dos-cents metres de fondària. Descobertes a mitjan segle passat per un pagès que, segons la llegenda, observà com un ocell entrava i sortia d'unes bardisses que n'ocultaven l'accés, tenen l'atractiu principal a la sala d'entrada, on destaca una columna ben formada. (foto superior Laia Miralta).

visita guiada a la cova de Mura

l'accés a l'interior de la cova de Mura es fa amb guia

Ruta a la cova de Mura

• 0,00 km (449 m). Es baixa pel costat de l'edifici fins a la riera de Nespres, que es creua per girar després a l'esquerra. A 50 m més amunt, hi ha una bifurcació: cal girar a l'esquerra seguint en direcció S.
  • 0,50 km (468 m), 0 h 09 min. Es troba un camí empedrat que ve de Mura: cal seguir-lo per la dreta (S) durant 10 m i deixar-lo per continuar per un trencall de l'esquerra (per la dreta es va a la masia del Puig de la Balma en 30 min). Es flanqueja una franja rocosa vertical i es va a parar al llit del torrent del Reixac.
  • 0,80 km (500 m), 0 h 15 min. Torrent del Reixac. Se segueix cap al S durant 125 m i se'n surt per la dreta. El senderó puja, travessa la pista de Mura al Puig de la Balma i s'enfila pel fons de la vall deixant el torrent lluny a mà esquerra (E). Després d'uns graons, el camí fa una ziga-zaga, passa una franja rocosa i entra en un alzinar.
  • 1,89 km (675 m), 0 h 45 min. Una mica més amunt, a sota del collet del Reixac, hi ha una desviació senyalitzada amb una estaca. Es continua a l'esquerra (E/NE), ara per terreny pla. 130 m més enllà, hi ha l'entrada de la cova, tancada amb una porta metàl·lica. Es torna al punt de partida pel mateix camí.
  • 4,06 km (449 m), 1 h 30 min. Fi del recorregut.

Visita guiada a la cova de Mura

visita guiada a la cova de Mura

Des del Parc Natural de la Serra i l'Obac s'organitzen rutes guiades per poder entrar a la cova. Tots els dissabtes, diumenges i festius de 10.45 a 14 h, aproximadament. Cal reserva.  Mireu AQUÍ l'agenda d'activitats del parc per veure les dates on hi ha sortida guiada. Activitat de pagament.

Requisits activitat:

L'entrada només es pot fer amb el guia/acompanyant.
Cal reservar prèviament.
Cal portar frontal, bon calçat i aigua. A l'estiu protecció pel sol i tot l'any mínim un jersei d'abric per l'interior de la Cova que com totes es troba a 12ºC de temperatura.

Descobrint Mura, rutes i passeig

excursions a Mura

Us deixem AQUÍ les diferents excursions que podeu fer des de Mura així com un recull de fotos d'algun dels seus  bonics racons.