Punta de la Barrina

la Foradada
Punta de la BarrinaTram equipatVistes a Montralla Foradada
Alt Camp (l')

Al sud de les Muntanyes de Prades s'aixeca Punta de la Barrina (1.100m), el sostre de l'Alt Camp. L'itinerari comença des de Mont-ral, a pocs quilòmetres de Valls. Una ruta circular i bonica que no presenta massa dificultat però que cal anar en compte en algun punt del recorregut. Hi trobareu un tram equipat amb cadenes però que els nens acostumats a caminar poden fer sense massa dificultat. Un dels altres al·licients és creuar per sota la Foradada.

*XTreme - classificada com a ruta XTreme per a nens per la part equipada. Cal anar ben calçats.

Punta de la Barrina. Dades i mapa

• Distància: 9 km
  • Temps: 4 hores amb parades

Punta de la Barrina. Itinerari

S'ha deixat el cotxe davant de l'ajuntament de Mont-ral per agafar la pista. A la primera bifurcació cal seguir per l'esquerre que puja a la Foradada. La major part de la ruta està senyalitzada amb marques blaves i grogues. Si voleu seguir el pas a pas amb fotos us recomanem que visiteu la ruta descrita a Con los niños a cuestas.

• La ruta continua pujant pel Serrat de l'Avenc fins arribar a la Foradada. Després de trobar el cartell de fusta una petita i pedregosa pujada us condueix fins la Foradada.

punta de la Barrina

• Un cop passada el camí puja i baixa recorrent els Cinglets, passat per un altre foradada fins arribar al pas equipat. El terreny és una roca que cal pujar. Per ajudar-vos teniu el pas amb cable. No és molt perillós però anant amb nens cal anar amb compte.
  • Un cop superat i abans d'arribar a la collada el camí gira a l'esquerre rodejant la Punta del Moliner.

• S'enllaça amb un sender que puja es del Portell de la Cova de les Bruixes. Cal trobar les fites que condueixen a Punta de la Barrina. Al cim hi ha la placa de l'Agrupació Excursionista Catalunya.

vistes a Mont-ral.

• A la baixada cal anar a trobar les fites que van cap el Collet d'en Jaume. Després d'arribar-hi sortireu a una pista forestal que us porta fins el petit nucli rural del Bosquet. No hi heu d'arribar ja que cal agafar un sender que condueix novament a la pista forestal.

• Ara teniu dues opcions, la còmoda seguint per la pista i que passa per les runes del Mas Cisterer o la més llarga. Aquest última és la que es va agafar seguint les fites que marcades al sender.
  • Finalment s'arriba al punt de sortida.

excursions amb nens a l'Alt Camp