Excursió als 7 gorgs del Torrent de la Cabana

3. Excursió als 7 gorgs del Torrent de la Cabana
Campdevànol, Ripollès (el)

L'excursió pels 7 gorgs del Torrent de la Cabana és una sortida mot popular per fer en família. Un itinerari que ressegueix el torrent Estiula en un tram sense dificultats i perfectament senyalitzat amb panells informatius al llarg de tot el seu recorregut. Així podeu gaudir, un a un, de tots els salts d'aigua i gorgs. L'itinerari s'inicia a l'aparcament de l'àrea de lleure de la Font del Querol, a uns tres quilòmetres de Campdevànol en direcció Gombrèn. L'àrea disposa de taules, bancs i barbacoes.

Actualment i degut sobretot a la massificació en determinades èpoques de l'any l'ajuntament fa pagar per estacionar el cotxe a l'àrea de lleure de la Font del Querol, que és on es troba el punt d'inici de l'itinerari. També n'han restringit el bany als gorg a l'estiu, per evitar aglomeracions i permetre que els visitants puguin fer el recorregut.

Excursió als 7 gorgs del Torrent de la Cabana. Dades

• Distància: uns 9 Km aproximadament
  • Temps: de 4 a 5 hores depenent de les parades i del ritme
  • Època recomanada: a l'estiu ho podeu trobar força ple. Millor anar a la primavera o passat l'estiu.
  • Ecotaxa: El pagament de l’Ecotaxa per poder accedir a l’entorn del Torrent de la Cabana és de 6 € perpersona i els menors de 12 anys no haurà de pagar. Consulteu dates ecotaxa  +info i reserves.

totnens-excursions-7gorgs-torrent-de-la-cabana6

Excursió als 7 gorgs del Torrent de la Cabana. Itinerari

7 gorgs del Torrent de la Cabana

• Sortir de la població de Campdevànol en direcció a Gombrèn per la GI-401, a pocs quilòmetres agafar el desviament de l'esquerre direcció al càmping Pirinenc. A la zona del polígon es pot deixar el cotxe i continuar a peu per no pagar la taxa d'aparcament. segons informen des de Rutas con los peques el polígon està tancar així doncs queda d'opció de deixar el cotxe al poble i caminar o anar fins l'aparcament de pagament.
  • Seguir pel camí de terra fins arribar a l'àrea de la Font de Querol, una zona de pícnic amb bancs i taules de pedra, també hi ha barbacoes.

totnens-excursions-7gorgs-torrent-de-la-cabana7

Àrea de lleure Font del Querol (font, taules pícnic i barbacoes)

Excursió als 7 gorgs del Torrent de la Cabana

• La ruta comença a la Font del Querol, al final de la zona de pícnic. Des d'on comença l'itinerari, amb una petita pujada.
  • El recorregut està molt ben senyalitzat amb marques blanques i grogues. També es pot fer l'itinerari rodejant el càmping per una pista d'asfalt, però sempre és millor fer-ho per la muntanya.
  • Seguir pujant fins a trobar el primer desviament, senyalitzat. Podeu optar per anar a veure el gorg o seguir pujant.

torrent de la cabana

• Caminant s'arriba fins l'esplanada on es troba el gorg de la Tosca. Si hi aneu en l'època de no restricció, us podeu banyar o refrescar.
  • Tornar al camí principal fins arribar al gorg de l'Olla.
  • El camí principal continua i a uns 10 minuts s'arriba al gorg de la Balma. Cal vigilar ja que les pedres poden ser relliscoses.
  • El següent gorg és el Gorg Foradat.

• Continuant pel camí s'arriba al Gorg Petit Colomer i després d'una pujada una mica més forta i passant per una gran esplanada es troba l'espectacular gorg de Colomer.
  • De tornada es pot fer resseguint la ruta o baixant per la pista asfaltada.