Dolmen de Ca l’Arenes

3. Dolmen de Ca l’Arenes
Masia Can Bosc - Dosrius Maresme (el)
coordenades: 41.6180701 / 2.438025

L'excursió fins el dolmen de Ca l'Arenes és una bonica sortida que ens descobrirà un dels racons del Parc Natural del Montnegre i el Corredor, una zona amb contrastos paisatgístics per la gran varietat de vegetació que s'hi pot trobar, pins, alzines i poc sotabosc a la part marina i abundant vegetació d'heures i molsa a la part vallesana. Excursió familiar, circular, senyalitzada i fàcil per fer amb nens.

Dolmen de Ca l'Arenes. Dades i mapa

Fitxa de la sortida (itinerari sencer)

• Distància: 6,88 km
  • Desnivell: 315 metres
  • Durada: 2 h 15 min sense comptar parades
  • Inici: aparcament de la Masia de Can Bosc

totnens-dolmen-ca-larenes-dosrius6

En la sortida que us proposem aquí s'ha escurçat l'itinerari del mapa que adjuntem ja que no no s'ha arribat fins el Santuari del Corredor. Com es pot comprovar en el mapa s'ha passat del punt 5 (el dolmen) directament al punt 8 (Puig Aguilar) per tornar al lloc d'inici. Es tracta en ambos casos d'un circuit circular que es pot fer perfectament amb els nens.

Dolmen de Ca l'Arenes. Itinerari

El punt d'inici de l'itinerari es troba al mateix aparcament de la Masia de Can Bosc. Un pal indica la ruta. Cal seguir les marques verdes del SL C-80, deixant a la dreta una gran esplanada per seguir i entrar al bosc.

Domen de Ca l'Arenes

Pou de Gel de Can Bosc

• Seguir el camí, perfectament senyalitzat, fins arribar al Pou de Gel de Can Bosc. Un pou relativament gran que era un dels cinc pous dels que disposava la població de Dosrius.

Font del ferro

Domen de Ca l'Arenes

• Tornar al camí principal fins arribar a la Font del Ferro (restaurada l'any 2005).
  • El camí continua, ara amb una mica de pujada força còmoda i sense massa dificultats. Cal arribar a l'encreuament amb la pista des d'on surt el desviament que porta a la masia de can Miloca. Aquí ja es poden veure unes grans vistes del Montseny. Les característiques alzines sureres pelades del suro resulten sempre boniques de veure.

• Continuar uns metres més i anar baixant per un sender que surt de l'esquerre. El camí voreja les alzines sureres fins a tocar del torrent. Una exuberant vegetació dóna la sensació de trobar-se en mig de la selva.

Dolmen de Ca l'Arenes

totnens-dolmen-ca-larenes-dosrius7

• El camí va baixant fins arribar a una esplanada on es troba el dolmen de Ca l'Arenes. Fou descobert l'any 1997 i posteriorment restaurant els anys 2006 i 2007. Conserva la càmera i la coberta, pràcticament complerta, ell corredor d'entrada, el túmul lateral i un petit cromleh. Té una antiguitat d'uns 5 mil anys.
  • Continuar el camí, segons indica el pal, i començar el descens per dins el bosc d'alzines. Un cop arribats a la bifurcació si s'agafa el camí de l'esquerre, en pujada, s'arriba fins el santuari del Corredor. Teniu aproximadament a uns 40 minuts. Aquest és el recorregut sencer que podeu veure en el mapa.
  • En aquest cas l'agafa el camí de la dreta. Aquest és de tornada i de baixada. Així s'escurça la volta en direcció a la masia de Ca l'Arenes. En aquest tram de camí hi circulen forces bicicletes.

totnens-dolmen-ca-larenes-dosrius8

• Seguir pel camí que va paral·lel a la pista fins arribar al desviament del Puig Aguilar. Agafar el sender de la dreta de baixada i rodejats d'alzines fins arribar a l'esplanada de la masia de Can Bosc.