3. Excursió per Capdella pel camí del Canal Xic
Excursió per Capdella pel camí del Canal XicExcursió per Capdella pel camí del Canal XicExcursió per Capdella pel camí del Canal XicExcursió per Capdella pel camí del Canal XicExcursió per Capdella pel camí del Canal Xic
Capdella Pallars Jussà (el)

L'excursió per Capdella pel camí del Canal Xic és una sortida familiar per fer amb nens per la Vall Fosca, al Pallars Jussà. Comença amb una forta pujada i alguna ziga-zaga en la baixada, pel camí del forat de la Guineu, que poden costar una mica de fer amb els més petits. Tot i així, no és una ruta complicada ni llarga, poc més de 2 Km, que es pot fer tot xino-xano amb els nens. Es tracte d'una ruta circular que permet resseguir el Canal Xic i endinsar-se pel mig del bosc. Els colors del paisatge varien de manera espectacular depenent de l'estació en que hi aneu. La ruta es pot començar des de la Central Hidroelèctrica de Capdella o bé a partir del Mirador i punt d'informació del municipi.

*ens indiquen que hi ha algun tram del camí difícil per fer amb nens. Aneu en compte !

Excursió per Capdella pel camí del Canal Xic. Dades i mapa

ruta autoguiada amb l'app gratuïta de Natura Local

Excursió per Capdella pel camí del Canal Xic. Itinerari

La ruta surt de darrere del  Museu Hidroelèctric de Capdella  tot travessant el riu Flamisell  i pujant per un curt però fort desnivell. Continuar pel costat de les canonades que baixen de dalt la cambra d'aigües i abasteixen la central hidroelèctrica.

• Cal creuar una zona de feixes i murs de pedra. trobareu arbres poc freqüents a la zona com til·lers, faigs i làrixs.

Excursió per Capdella pel camí del Canal Xic

• El camí segueix planer i a una certa alçada del riu Flamisell. Un bonic bosc de ribera amb trèmols, avellaners, aurons que canvien el colors segons l'estació.
  • Seguidament ja trobarem el Canal Xic que cal seguir. Ens acompanyen boixos i roures fins que creuem el canal.
  • Ara el camí es fa més present sempre acompanyat de murs de pedra seca i trams empedrats. S'obren les primeres clarianes al costat mateix. Som a sota el poble, possiblement el lloc on es trobaven els antics horts de Capdella.
  • Cal girar en un tram de lleugera pujada, prop les roques de Torrelles i Colomer. S'arriba a la carretera que seguirem direcció Sallente (dreta). Pocs metres després, trobem el plafó del Camí del forat de la Guineu. Seguir-lo per entrar novament al bosc.
  • Aquest altre camí és més senzill però igual d'ombrívol i bonic. El camí puja-baixa per l'ambient de la roureda amb boix. De tant en tant el paisatge s'obre cap el poble de Capdella i les valls de Filià, Riqüerna i els seus cims.
  • Tornat a creuar, per sota, les canonades que baixen de dalt la cambra d'aigües. Ara comença una forta baixada en ziga-zaga amb vista a la central i la vall de Filià.
  • Continuar fins trobar el camí per on hem començat.

Notes

veure fita

• La ruta es pot començar just darrere el Museu Hidroelèctric de Capdella (és l'inici que teniu per defecte, veureu el plafó a la carretera) o bé del mirador del Punt d'Informació que hi ha sota el poble de Capdella.
  • Es recomana fer la ruta en sentit horari.
  • Si sortiu del poble, marxant cap a Sallente, en un giravolt d'esquerres trobareu un plafó vertical que indica el començament del camí de la Guineu.
  • Millor evitar la ruta si ha plogut.
  • Respecteu el canal Xic. Hi ha llocs, que si us hi enfileu, es pot trencar.

Mirador de Capdella - Punt d'informació i zona de pícnic

veure fitxa

A Punt d'informació Turística, sota el poble mateix de Capdella hi ha una zona de pícnic. Hi trobareu una barbacoa, taules, bancs i un bonic mirador amb un plafó interpretatiu de la vall.

Excursions en família: volta als estanys de Basturs