3. Estany dels Alous
Rubí Vallès Occidental (el)

L'excursió fins el l'Estany dels Alous és un curt i tranquil passeig que us acostarà fins l'antiga argilera. Ara convertida en un atractiu espai natural al voltant d'aquesta zona humida. Encara que pràcticament es troba dins el terme de sant Cugat queda ubicada als afores del municipi de Rubí. L'itinerari es fa com un passeig, hi trobareu diferents casetes d'ocells i un hotel d'insectes.

Estanys dels Alous. Dades i mapa

• Distància: 2 Km
  • Temps: 1 hora.
  • Tipus itinerari: lineal
  • Dificultat: fàcil

L’espai ocupa una superfície dunes 10 hectàrees i s’inunda pel trencament d’una veta aquosa situada a cota superior de la profunditat màxima. Aquesta surgència d’aigua es localitza a l’extrem nord-oest de l’estany i és d’una qualitat molt superior a l’aigua de l’adjacent torrent dels Alous. (+info Viquipèdia)

estany dels alous caixes niu

Estany dels Alous. Com arribar-hi

• La ruta comença des de la plaça de l’estació dels Ferrocarrils de Rubí.
  • Pujar la Rambla del Ferrocarril, la travessarem fins al final i sortirem al carrer d’Edison. Girar per aquest carrer a la dreta i després agafarem el carrer d’Antoni Sedó, a mà esquerra.
  • Uns 500 metres més endavant, sense deixar el carrer d’Antoni Sedó, s'arriba al Centre Operatiu de Rubí dels FGC. En aquest punt caldrà seguir un sender que voreja la instal·lació esmentada dels FGC.
  • Trobareu un panell informatiu del camí dels Alous. Continuar caminant en paral·lel a la via dels FGC però a un nivell inferior. Al cap d’uns 300 metres ja veurem l’estany dels Alous

Llegir tot el recorregut a TOTRubí

Valles Occidental excursions i activitats amb nens

+ activitats i rutes Vallès Occidental

+ excursions a petits estanys