El Montcabrer i el Turó de l’Infern

El Montcabrer
Creu de l'Avellà
Turó de l'Infern
El MontcabrerCreu de l'AvellàTuró de l'Infern
Cabrera de Mar Maresme (el)

El Montcabrer és la muntanya emblemàtica de Cabrils, tant per la seva història com per la seva bellesa natural. Un cop a dalt gaudireu d'un mirador privilegiat amb fantàstiques vistes sobre la façana litoral del Maresme i el Barcelonès. Es tracta d'una excursió familiar sense dificultats que transcorre per pista senyalitzada dins el Parc Natural del Litoral. Quan arribeu al Turó de l'Infern podeu fer el joc de trobar els tres secrets que més avall us expliquem.

El Montcabrer i el Turó de l'Infern. Dades i mapa

ruta autoguiada amb l'app de Natura Local

El Montcabrer i el Turó de l'Infern. Itinerari

L'excursió la podeu començar des de la font Picant. Aquí trobareu una zona de lleure amb taules de pícnic i barbacoes (de pagament). Un cop deixat el cotxe cal seguir per la pista que hi ha sota la zona d'escalada de les banyadores, al peu del Rocar Més Alt.

• Durant el camí trobareu pals indicadors de la ruta. Aviat el pendent es suavitza i s'arriba fina la creu de l'Avellà. Aquí sembla que morí en batalla el senyor feudal Ali-Bei. Ara cal deixar la pista i agafar el camí que puja fins un turonet per tornar a baixar en direcció a la surera de Burriac. S'ha de travessar una pista per tornar a agafar un nou camí.
  • Ens dirigim ara a les planes de Montcabrer envoltats d’un atractiu bosc de pi pinyer.
  • Continuar fins arribar al turó de l’Infern, turó rocós on podreu conèixer els seus tres secrets.

El Montcabrer i el Turó de l'Infern.

• Finalment s'arriba al cim del Montcabrer on podreu gaudir d'unes fantàstiques vistes.

La tornada es fa refent el camí. De baixada i si teniu ganes de caminar més podeu anar fins el Castell de Burriac. per fer-ho heu d'arribar fins el Pla del Montcabrer. Sortint del pla s'ha d'agafar un trencant a la dreta, deixant la pista principal. Segui-lo fins el castell.

Turó de l'Infern i el tres secrets

Planes del Montcabrer / Turó de l'Infern

El turó de l’Infern s'alça a  324 metres sobre el nivell del mar.  Està envoltat d’unes alineacions rocoses naturals i culminat per un vèrtex geodèsic. Les vistes cap a la vall de Cabrera i el Castell de Burriac són excel·lents. Hi ha tres secrets en aquest turó, els podeu buscar si teniu ganes de jugar.

• Buscar una rosa dels vents formada per unes pedres clavades al terra apuntant als punts cardinals (hi falta la pedra de l’oest).
  • Tres forats rectangulars a la roca, servien per encaixar els pals de les forques on, segons un estudi de història de Cabrils, durant els segles XIV i XV s’hi penjaven els malfactors del terme.
  • Esglaons tallats a la roca que faciliten l’accés a cim del turó.

Rutes de llegenda i rondalles - Fitxa 17

La bruixa de la pinta d'or

Diu la llegenda que els senyors del clima, uns bruixots maleïts amb poders sobrenaturals, gran sequera, ara deien un conjur perquè al cel apareguessin grans núvols negres com el carbó. Feien que, de sobte, un cel blau amb un sol brillant es tornés fosc com la nit; començaven a caure gotes com grans de raïm i, finalment, una gran tempesta provocava rierades que s’ho emportaven tot. Per això al Maresme, de tant en tant, a causa de les fortes pluges a la muntanya baixen rieres plenes que provoquen desgràcies.
Una jove vilassarenca n’havia patit les conseqüències, ja que una gran rierada va arrossegar els seus pares i el xicot. Es va quedar sola en aquest món i la seva tieta, que era bruixa, en veure-la tan afligida, li va transmetre els poders que ella tenia. «Amb aquesta pinta d’or podràs foragitar les tempestes i protegir la gent d’aquestes contrades.» La noia va guardar el tresor a la cova que hi ha sota el Montcabrer i des de llavors es diu que en aquella balma hi ha alguna força màgica que allunya les tempestes.

Veure rutes de llegenda i rondalles

Castell de Burriac

Centre d’Interpretació del Far de Calella

ruta per la Serralada Litoral – Cabrils

sortir amb nens al MARESME

rutes de llegenda i rondalles