Què fem?

Circuit d’interpretació fauna La Molina (temporada d’estiu)

  1. Home
  2. »
  3. Circuit d’interpretació fauna La Molina (temporada d’estiu)
Circuit d'interpretació fauna La Molina
Circuit d'interpretació fauna La Molina
adreça:
La Molina Cerdanya
coordenades: 42.3298537 / 1.9300698

logo totnens 64x64

 

 

 

El Circuit d'interpretació fauna La Molina només està actiu durant la temporada d'estiu. Teniu dos circuits per fer, el verd i el vermell, un de suau i el segon amb una mica de desnivell. Al web de La Molina teniu un plànol per fer-vos una idea però no està actualitzat i només es veu el circuit verd. Està pensat com un atractiu per a famílies amb nens però el pot fer tothom. Sabreu seguir les petjades i trobar tots els animals representats que habiten a la zona?

només obert en temporada d'estiu

Circuit d'interpretació de la fauna La Molina

Circuit d'interpretació fauna La Molina guineu

la guineu

La ruta d'Interpretació de la Vida Silvestre son dos circuits circulars que s'ha de fer a peu. Està pensat per a famílies i totes les persones interessades en la naturalesa de La Molina. L'itinerari verd és més suau i planer, en canvi el vermell té una mica de desnivell.

Els circuits son fàcils de seguir i, a l'al·licient d'anar trobant els animals, us permeten gaudir del paisatge d'alta muntanya. trams per dins del bosc, altres per prats de muntanya, a tocar del llac, les pistes...

empremtes circuit d'animals

  • L'itinerari verd: d'uns 3 Km, consisteix en anar buscant el panells de petjades verdes i trobar la imatge de l'animal. Cada animal té un panell informatiu amb les dades principals.
  • L'itinerari vermell: a l'alçada de d'on hi ha el punt 9 de l'itinerari verd veureu un senyal de petjada vermella. Seguiu la fletxa vermella i feu el recorregut. Aquest s'enfila per dins el bosc fins el començament de les pistes i baixa a l'alçada del llac fins el punt on heu començat.

circuit d'animals la molina

el liró

Cada animal disposa d'un panell informatiu amb les seves característiques físiques, nom científic i alguna curiositat. També trobareu la secció anomenada "Sabíeu ...?" referint-se a una curiositat sobre la seva biologia, hàbits, mites o llegendes. Un cop llegit seguiu la següent petjada per anar fent tot el circuit. Es tracta de dos circuits circulars i que per tant podeu començar i seguir per on vulgueu. Podeu marcar el mapa per assenyalar els animals trobats, a cada plafó hi ha un petit aparell per fer-ho.

Circuit d'interpretació fauna La Molina Teixó

el teixó

Circuit d'interpretació fauna La Molina marmota i llebre

la marmota i la llebre

el duc del circuit La MOlina

el gran duc

marta circuit d'animals La Molina

la marta

Diploma naturista

Segons s'indica al web oficial de La Molina si segelleu el mapa conforme heu passat per tots els animals rebreu un diploma naturista. Si aneu a les oficines centrals de La Molina podreu adquirir un mapa del recorregut. Inclou text explicatiu, un mapa amb algunes explicacions, l'itinerari, una fitxa on estampar cada punt de parada (els participants hauran d'estampar cada animal per demostrar que han finalitzat la ruta) i un breu qüestionari. Un cop acabada la ruta, rebran un diploma.

 

Campament indi al circuit de La Molina

campament indi La Molina

En un dels trams del circuit s'hi ha instal·lat un campament indi.

 

*Aquesta ruta ha esta feta per totnens juliol 2021

Imatges circuit d'interpretació de la fauna de La Molina

Imatges circuit interpretatiu de La Molina

Consultant el web de La Molina hem vist que s'han modificat els panells informatius dels animals respecte a la ruta del 2021. En tot cas el circuit segueix la mateixa dinàmica.

 

 

Altres llocs d'interès

+ activitats i rutes Cerdanya

+ rutes mediambiental

+ activitats familiars

INSTAGRAM

INSTAGRAM