Ruta de les Agulles i Frares Encantats a Montserrat

3. Ruta de les Agulles i Frares Encantats a Montserrat
Balma Font de l'Esllavissada
Punt d'informació Montserrat - Coll Can Maçana Anoia (l')
coordenades: 41.6097991 / 1.7678619000000708 (Coll de la Maçana)

La ruta de les Agulles i Frares Encantats és una de les clàssiques excursió pel Parc Natural de Montserrat. Una ruta circular i senyalitzada que permet contemplar una de les parts més boniques del massís. L'itinerari és apte per fer amb nens acostumats a caminar. Hi ha dues zones una mica més complicades per als més petits. El pas de La Portella, una via estreta i vertical de 15ml i un petit tram de pas estret i aeri. L'excursió comença des del Coll de la Maçana, al municipi del Bruc, on trobareu un punt d'informació i una zona de pícnic. També passareu per la petita balma de la Font de l'Esllavissada.

*està marcada com a Xtreme pels dos punts abans indicats i alguna pujada pronunciada. Ruta familiar però pot ser cansada per a nens petits o més grans no acostumats a caminar.

Ruta de les Agulles i Frares Encantats a Montserrat. Dades i mapa

• Distància: 7,5 km.
  • Temps: 4 hores amb parades
  • Tipus ruta: circular
  • Dificultat: moderada

Ruta de les Agulles i Frares Encantats a Montserrat. Itinerari

Un cop aparcat el cotxe cal agafar el GR-172, marques blanques i vermelles, deixant a l'esquerre el Mirador del Coll de la Maçana.

• Continuar per la pista fins arribar al sender senyalitzat que queda a la dreta. Seguir, en pujada, fins arribar al que queda de l'església de Sant Pau Vell de la Guarda. Des d'aquí es poden veure Les Bessones i la Roca Gran de la Portella.
  • Es retorna al GR i, passada la barrera de fusta s'arriba fins el Collet de Guirló. Aquí cal deixar el GR i continuar, per la dreta, agafant el PRC-78 fins el refugi de Vicenç Barbé.

Ruta de les Agulles i Frares Encantats a Montserrat01

Pas de la Portella

<p style="text-align: justify;">

Pas de la Portella, on els més petits necessitaran un cop de mà
  • S'arriba fins els peus de la Roca Gran de la Portella per trobar el Pas de la Portella. Un pas estret i vertical d'uns 15m on caldrà ajudar als més petits.
  • Un cop superat el sender descendeix per entrar a la zona boscosa d'alzines. Aviat s'arriba al refugi, on trobareu unes taules per poder descansar i menjar alguna cosa abans de continuar. Ens trobem a la part posterior de la zona de les Agulles. Darrera del refugi, on continua el camí es troba una petita balma.
  • Seguir en direcció al Coll de Porc, passant pel Canal Ampla. En aquest punt es pot anar a buscar el GR si no es vol fer la volta si els nens estan cansats de caminar.
  • Després de creuar el Torrent del Lloro l'itinerari surt a una zona més oberta. A la dreta surt un sender de baixada, però agafem el que puja cap el Pas del Príncep.

Ruta de les Agulles i Frares Encantats a Montserrat01

de camí cap al Coll de Porc i la font del Porc

Balma Font de l'Esllavissada

• El camí fa una lleugera baixada enmig de les alzines fins que arriba a la Font de l'Esllavissada, dins una balma. Una pica natural recull l'aigua formant un petit estanc.
  • Continuar fins el Coll de Porc on es creuen diferents camins. Cal agafar el que baixa per la cara nord de la muntanya. El camí de l'esquerre és equipat i NO recomanat de fer amb nens. Un cop passat el port us trobareu un tram de camí aèri, cal vigilar amb els nens.
  • Seguir passant al costat de la Font de Porc, mentre a poc a poc es va rodejant la falda dels Frares Encantats.
  • Ara descendir fins arribar al GR per la zona dels Frares Encantats. Unes precioses moles de roques de formes diverses.
  • En la primera cruïlla de baixada seguir baixant, a l'esquerre queda el camí que porta al Portell estret. Aviat es poden contemplar l'espectacular conjunt de roques:  El Frare Gros, el Lloro, El Bisbe, l'Asiàtica.. Seguir rodejant les roques fins arribar a la bifurcació on agafarem el GR per tornar al Coll de  Can Maçana.
  • Es passa per sota de la Cadireta i s'entra a la zona de les Agulles. El camí s'eixampla i es torna més còmoda conforma s'arriba al Collet de Guirló.

<p style="text-align: justify;">

• S'arriba al Mirador de Can Maçana i en deu minuts al punt de partida.

Coll de Can Maçana. Punt d'informació

foto FEEC

• El coll de Can Maçana, al terme del Bruc, és el principal punt d’accés al Parc Natural de la Muntanya de Montserrat des del sector occidental de la muntanya.
  • L’espai és propietat de la Fundació Catalunya – La Pedrera. Disposa d'un punt d'informació i cartells informatius. Hi trobareu una àrea de lleure amb taules de pícnic, lavabos i espais a l'ombra per a l’ús lúdic del públic.
  • Per tal de garantir la sostenibilitat econòmica del Punt d’Informació, es sol·licitarà una aportació dels visitants de 4 euros/dia i vehicle (els festius i caps de setmana, de les 09.00 a les 19.00 hores).
  • Des d'aquest punt es pot accedir a totes les rutes d’aquest part de Montserrat amb tota la informació necessària per a gaudir-ne al màxim. Podreu descobrir racons més desconeguts per al públic en general, com ara l’Espai històric de les batalles del Bruc o l’església de Sant Pau Vell.

+ excursions per l'Anoia amb nens