Matagalls des de Collformic

3. Matagalls des de Collformic
Collformic - El Brull Osona
coordenades: 41.7990145 / 2.3428992 (Collformic)

La pujada fins al Matagalls des de Collformic és tot un clàssic de les excursions al Montseny. La ruta no presenta dificultats, tret d'algun tram costerut i ple de rocam. Cal tenir en compte, però, el desnivell sobretot si es va amb nens molt petits, ja que es poden cansar. Passareu per la Creu Carlina, el Turó Gros, el Pla de la Barraca, el Poua de Neu, la Font de Matagalls, Sant Segimon... El camí no té pèrdua, només cal anar seguint els pals indicadors del GR-5-2. L'excursió està inclosa en la llista dels 100Cims de la FEEC.

Matagalls des de Collformic. Dades i mapa

Pujada al Matagalls des de Collformic

• Distància: 3,6Km (només anada)
  • Temps. 1,3h (però depèn molt del ritme i les parades)
  • Dificultat: mitjana (sobretot pel desnivell)
  • Desnivell: 555m.

mapa matagalls

Mapa wikiloc de la pujada al Matagalls del PN Montseny- Ruta lineal, d'anada i tornada.

Pujada al Matagalls - Parc Natural del Montseny

punt de sortida a matagalls

Deixeu el cotxe a la zona de pàrquing de Collformic. Haureu de matinar una mica si voleu trobar lloc, ja que és un punt concorregut i s'omple de seguida. En el mateix pàrquing trobareu la caseta d'informació del parc i els indicadors que marquen les diferents excursions que es poden fer des d'allà.

creu carlina a matagalls

matagalls des de collformic

• L'excursió comença amb unes escales que condueixen a un tram rocós de pissarra. Aviat us trobareu la Creu Carlista, monument recordatori dels combatents de les guerres carlistes.
  • Haureu de creuar la pista forestal que va cap a Sant Segimon i continuar amunt.

• Seguir el camí fins trobar la cruïlla que va cap el Turo d'en Bessa. L'altra camí va cap a Matagalls.

matagalls des de collformic

• Continuar cap al Pla de la Barraca on hi ha el Poua de neu. Un enorme forat, ara en desús, on s'acumulava la neu a l'hivern.
  • El camí torna a enfilar-se per arribar fins al Turó Gros i després el Turó de l'Estanyol. Des del primer ja es pot veure el cim.

cim del Matagalls

Pujada al Matagalls des de Collformic - 100Cims 1697 m

Pujada al Matagalls des de Collformic

• Ara queda el tram final fins a la creu que marca el cim del Matagalls a 1.697 m d'altitud. És el tercer cim més alt del Montseny. La creu està dedicada a mossèn Cinto Verdaguer.

La tornada l'hem fet seguint la ruta cap a Sant Segimon. Primer hem passat a veure la bonica font de Matagalls.

Hostal Monestir de Sant Segimon

monestir de sant sigimon

Després, s'ha seguit fins al monestir de Sant Segimon arribant primer a l'ermita de Sant Miquel de Barretons. La petita ermita està enfilada dalt d'unes roques a 1300 m. No és accessible, i està tancada. Hem baixat fins al Monestir de Sant Segimon, sense entrar-hi, i hem continuat el camí. Un cop a la pista l'hem resseguit fins a la cruïlla per desviar-nos cap al Turó d'en Bessa i d'allà tot avall fins a l'aparcament.

Fins a Sant Segimon s'hi pot arribar seguint la pista forestal des de Collformic en un camí planer i ben condicionat.