Ermita de L’Argimon a Riudarenes

3. Ermita de L’Argimon a Riudarenes
Selva (la)
coordenades: 41.8307 / 2.6360 (L'Argimon)

L'excursió fins l'ermita de L'Argimon a Riudarenes és una fàcil caminada apte per fer amb nens. Situada en una petita elevació de la comarca de la Selva està inclosa en el llistat dels 100Cims de la FEEC. Bona part de l'itinerari transcorre per pista forestal i amb poc desnivell. Podeu començar la caminada des de l'aparcament que hi ha a prop del nucli de L'Esparra. Si no voleu caminar tant podeu pujar amb el cotxe fins el petit aparcament que hi ha just al peu de l'últim tram fins l'ermita.

Ermita de L'Argimon a Riudarenes. Dades i mapa

• Distància: 7 km.
  • Temps: 3 hores amb parades i a ritme lent
  • Dificultat: baixa

Ermita de L'Argimon a Riudarenes. Itinerari

En aquest cas es fa la ruta llarga que comença des de l'aparcament que hi ha a la sortida d'Esparra. S'hi arriba per la GIV-5514 des de Riudarenes. Uns metres abans d'arribar al municipi trobareu el desviament, a la dreta, que indica la direcció a l'ermita L'Argimon per la pista forestal. Al anar per la pista cal vigilar ja que ens podem creuar amb vehicles o bicicletes.

• Un cop deixat el cotxe a l'aparcament seguir el camí a peu per la pista entre alzines sureres i pins.
  • Després d'un gir a l'esquerre ja podreu veure l'ermita al cim del turó. Seguir caminant fins arribar a la bifurcació agafant el camí de la dreta.
  •  Continuar per la pista fins la següent bifurcació on tornarem a agafar el camí de la dreta. Si seguiu per l'esquerre tornareu a l'inici.
  • Continuar fins arribar al desviament on un cartell us indica anar per l'esquerre. Ara la pista fa ziga-zagues passant a prop de castanyers i algun arboç.

Ermita de L'Argimon a Riudarenes

tram de la ruta de les ermites (petita zona d'aparcament)

• La pista arriba fins els peus de la roca on s'assenta l'ermita. Aquí hi ha un petit aparcament i un tancat de pedra on hi ha barbacoes. Des d'aquí surt el sender, escalonat, que s'enfila per dins el bosc fins l'ermita de L'Argimon.
  • Seguir pel sender fins la bifurcació, agafant el camí de l'esquerre. En poc m és de cinc minuts s'arriba a dalt.
  • Un cop a dalt, per unes escales laterals a l'ermita, es pot pujar fins la terrassa. Des d'aquí les vistes són magnífiques cap al Montseny i les Guilleries.  L'ermita es va construir com un afegitó al castell d'Argimón al segle X.

Ermita de L'Argimon a Riudarenes

• La baixada es fa seguint el pal indicador direcció Argimon-Farners que es un tram de la ruta de les 10 Ermites. Hi trobareu un sender costerut  i estret senyalitzat amb marques blanques. Seguir fins la bifurcació i agafar el camí de l'esquerre fins el Collet de les Bruixes.
  • El sender continua baixant costerut, però més suaus fins desembocar a la pista forestal. Seguir per l'esquerre rodejant l'elevació on s'assenta l'ermita fins arribar a la pista per on s'ha pujat. Continuar fins el cotxe.