Cingles de Sant Roc d’Amer

3. Cingles de Sant Roc d’Amer
Cingles de Sant Roc d'Amer 03
Amer Selva (la)

Les Cingles de Sant Roc d'Amer es troben entre les comarques de La Selva, la Garrotxa (Sant Aniol de Finestres) i el Gironès (Sant Martí de Llémena). El seu punt més alt està situat a l'ermita de Sant Roc de la Barroca a 591m. La ruta comença des de l'ermita de Sant Climent d'Amer i segueix enfilant-se cap el cim en un traçat senyalitzat amb diferents marques. L'excursió és apte per fer-la amb nens encara que cal vigilar a dalt, a la part de les cingleres. Està inclosa dins el llistat dels 100Cims de la FEEC.

*Xtreme, marcada com a ruta Xtreme pel desnivell i per la perillositat de les cingleres. És però una ruta fàcil per fer amb nens.

Cingles de Sant Roc d'Amer. Dades i mapa

• Distància: 9, 4 Km.
  • Desnivell ± 440 m.
  • Temps: 4 h (amb parades).
  • Dificultat: baixa.
  • Època: tot l’any.
  • Tipus ruta: circular

veure ruta a wikiloc

Cingles de Sant Roc d'Amer. Itinerari

L'excursió comença des de l'ermita de Sant Climent d'Amer (a l'entrada d'Amer, venint de Santa Coloma de Farners, cal agafar un trencant indicat a la dreta, llavors només cal seguir la pista asfaltada fins arribar a l'ermita).

ermita de Sant Climent d'Amer

• Cal seguir la pista asfaltada que deixa l'ermita i el cementiri a l'esquerra. Al arribar al trencant de Can Puig, pràcticament on s'acaba l'asfalt, s'ha de continuem recte.
  • De seguida us trobareu dues bifurcacions però heu de continuar per la pista principal. Poc més endavant, passada la casa del Gelabert, heu d'agafar la nova bifurcació a la dreta. trobareu un pal indicador de fusta. A partir d'aquí s'han de seguir les marques vermelles (i els pals indicadors a Sant Roc).
  • A mitja pujada, en una cruïlla de senders, gireu a l'esquerra. Ara a les marques vermelles se li ajunten unes de blaves (seguir les dues). Al cap de munt dels cingles comencem a trobar els primers nummulits fòssils, que després, en tota la cinglera seran molt abundants. Són les closques fossilitzades d’un foraminífer, un protozou marí.

ruta cingleres sant roc d'amer

ermita de Sant Roc de la Barroca

• Es salva la cinglera per un grau. Un cop a dalt deixeu les marques vermelles i gireu a la dreta (amb marques de diferents colors) fins arribar a l'ermita Sant Roc de la Barroca. Des d'aquí les vistes són magnífiques. Podeu anar als diferents miradors naturals però vigileu amb els nens.
  • Per baixar, des de l'ermita reculeu per on heu vingut, però abans de tornar a baixar pel grau continuem recte. Seguiu les marques blanques i les vermelles, separades, no de GR. Atenció ! en una bifurcació propera cal anar a l'esquerra (no pel camí recte, amb marques grogues)
  • Passada la riera de Sant Climent (fàcilment identificable encara que no porti aigua) el camí gira gairebé sense adonar-nos a la dreta. Atenció! poc després, a l'alçada d'un pal indicador, cal deixar el sender principal i les marques i prendre el corriol a la l'esquerra (al principi també hi ha alguna marca vermella, però de seguida es perden). Si us passeu aquesta desviació poc metres després trobareu una cruïlla de senders ben fresats, que també us poden servir de referència.
  • Continuar baixant sempre pel camí més ample i fresat fins que arribar a una pista.
  • Seguim la pista a l'esquerra, però només uns pocs metres. Cal desviar-se de seguida a l'esquerra per una pista secundària que condueix fins a Sant Climent.