Què fem?

Camí del Riu tram Sant Quintí de Mediona

  1. Home
  2. »
  3. Camí del Riu tram Sant Quintí de Mediona
adreça:
Sant Quintin de Mediona Alt Penedès (l')

 

 

 

La ruta transcorre seguint bona part del Camí del Riu del tram Sant Quintí de Mediona. Un itinerari bonic i fresc on anireu trobat gorgs, salts d'aigua alhora que descobrireu el passat industrial de la vila. Un paisatge de secà del Penedès, entre vinyes, oliveres i ametllers que arriba fins el paratge de Les Deus, amb els seu 23 brolls d'aigua fresca.

 

Camí del Riu tram Sant Quintí de Mediona. dades i mapa.

  • Distància: 6,7Km.
  • Temps: 2,30h
  • Dificultat: fàcil
  • Tipus ruta: circular

ruta autoguiada per l'App de Natura Local

 

Camí del Riu tram Sant Quintí de Mediona. Itinerari

La ruta comença al barri de la Bòria, de cases baixes i façanes blanques.

  • Cal travessar la carretera per agafar el camí de les Tueses, a tocar de La Passada, una antiga casa pairal. Aquesta primera part el paisatge de secà entre vinyes, oliveres i ametllers.
  • Travessareu la Riera de Mediona per agafar un tram del "Camí del riu". Un itinerari de 43 km que ens portaria aigües avall fins a la confluència amb el Riu Anoia.

Molí de Can Olivé

  • Ara es remunta la riera amunt on trobareu gorgs i salts d'aigua fins arribar a Ca l'Olivé, l'antic molí paperer. La ruta segueix per dins la riera fins a arribar al Pont del Torí.
  • Continuar fora de la llera tot passant per Ca l'Hortolà i una extensa zona d'horta dels afores del municipi. Creuareu amb un dels antics safareigs de què disposava la vila, a tocar de la històrica fàbrica de Cal Maqueda.

les fonts de les deus

  • Es torna a la riera per arribar a Les Deus, on brollen 23 fonts d'aigua fresca procedents de grutes plenes d'estalactites i estalagmites. Un lloc ideal per reposar a l'ombra dels majestuosos plataners i refrescar-se als calorosos dies d'estiu.
  • Sortirem a peu de carrer, i des d'allà només ens resta una llarga passejada pels carrers del poble fins a retornar a la Bòria. Abans d'arribar-hi però, encara tindrem temps de veure un parell d'antics molins fariners, el Molí del Rabí i el Molí del Nadal.

 

 

 

+ activitats i rutes pel ALT PENEDÈS

+rutes d'aigua

 

 

 

INSTAGRAM

 

 

etiquetes: