3. Bosc de les creus
carretera BP-1101 Anoia (l')
coordenades: 41.6417961 / 1.7525079

El Bosc de les Creus és un indret per al record i per no oblidar el mal que pot fer un incendi. El bosc està situat a tocar de la carretera, BP-1101, entre el Bages i l'Anoia. L'excursió es circular i passa per la zona de les creus baixant cap el torrent de Julenques i la riera de Guardiola. La zona es situa al terme municipal de El Bruc, a tocar de la carretera, molt a prop de la urbanització Ca l’Esteve del municipi de Sant Salvador de Guardiola. Una ruta Land Art per gaudir i pensar.

• distància: 9,02 Km
  • temps: aproximadament 3h
  • dificultat: fàcil
  • inici: urbanització Ca l'Esteve de Sant Salvador de Guardiola

Bosc de les Creus mapa

L'excursió va més enllà del que és pròpiament el bosc de les creus i fa una ruta circular pel terreny que es va cremar l'any 2015. Veure AQUÍ l'excursió al wikiloc. Des de la urbanització on s'ha deixat el cotxe es fa un tram per la carretera fins arribar al sender que puja cap el bosc.

Una mica d'història

Bosc de les creus - Marc Sellarès

L'any 2015 es va produir un gran incendi a la zona i es van cremar 1293 hectàrees. Després de l'incendi i per recordar la devastació que va suposar a la zona el bomber i artista visual Marc Sellarès (veure l'Insatgram) va convertí la zona calcinada amb un bosc de 1293 creus, tantes com hectàrees es van cremar. Les creus es van aixecar amb els arbres i troncs calcinats. L'efecte, és fascinant i alhora trist si pensem en el seu origen. Actualment, encara que moltes creus estan caigudes, és un indret fotogènic tenint en compte la presència de la Muntanya de Montserrat.

L'excursió pel Bosc de les Creus.

Bosc de les creus

• S'aparca a la mateixa urbanització de Ca l'Esteve  i es fa un tros de ruta per la carretera fins trobar el sender. Un cop al sender ja començareu a veure les primeres creus.
  • La ruta puja fins els cim del turó on us trobareu alguna barraca de pedra seca que acompanyen les creus de fusta. Heu de continuar fins arribar a una pista forestal.
  • D'aquí s'arriba a les runes de la masia de Julenques que continua per pista fins baixar  al torrent del mateix nom. Cal creuar-lo i continuar pel camí lateral fins arribar a la Font del Boix.
  • Torneu a creuar el torrent i continueu per la pista forestal on trobareu una baixada força pronunciada.
  • Ara arribareu al torrent de Guardiola per tornar a la pista forestal passant per les masies de Ca l'Enric de la Torre. Agafeu un sender que us conduirà al punt d'inici.

Bosc de les creus

Mireu la ruta al wikiloc que enllacem.