Ruta pel Pantà de les Illes i el Pantà de la Casanova a El Brull

El Brull, Vallès Oriental (el)

Ruta pel Pantà de les Illes i el Pantà de la Casanova a El Brull és una fàcil i agradable excursió per fer amb nens. Es tracta d'una ruta circular, sense pràcticament desnivell, enmig de boscos d'alzines i pins. Durant el recorregut podreu contemplar algunes de les cases pairal més emblemàtiques de la zona, declarades com a Bé Cultural d’Interès Local. Depenent de l'època en que hi aneu podreu veure ànecs, tortugues i altres animals descansant als pantans.

Ruta pel Pantà de les Illes i el Pantà de la Casanova a El Brull. Dades i mapa

ruta autoguiada amb l'app gratuïta de Natura Local

Ruta pel Pantà de les Illes i el Pantà de la Casanova a El Brull. Itinerari

La ruta comença des de Sant Martí del Brull per la carretera que puja cap a Collfornic. Un paisatge forestal esquitxat d'antics masos ben conservats.

Ruta pel Pantà de les Illes i el Pantà de la Casanova a El Brull

• Cal seguir un breu tram de l'antic camí d'Aiguafreda al Brull resseguint la serra de l'Arca. Actualment el camí és una pista asfaltat. Continuar pel bosc d'alzines per agafar el camí cap a la imponent masia Casademunt i l'església del Sagrat Cor, ambdós declarats Bé Cultural d’Interès Local. Seguint, més avall, es troba la masia de Can Serrà, una de les altres grans cases pairals de la zona.

• S'arriba fins el Pantà de les Illes, reserva d'aigua del camp de golf que hi ha al davant. A l'alçada del pantà cal seguir en direcció al municipi de Seva, per un camí paral·lel fins a la rotonda d’accés a la urbanització de l’Estanyol. Es passa molt a prop de Casanova de Figueroles.

• Anem ja de tornada. i continuem seguint el curs del torrent que neix al cap del Maset, gairebé a tocar el municipi de Sant Martí del Brull. Quan plou, el torrent, omple d'aigua el Pantà de la Casanova. S'hi pot accedir de manera fàcil fins a tocar l'aigua.
  • Seguint el curs del torrent es travessa el pla del Forn, tot vorejant els camps del Maset.
  • Finalment, després d'una pujada s'arriba al punt d'inici.

Riera de Martinet i Aiguafreda de Dalt

Excursions en família: un tomb pel turó del Tagamanent

La ruta dels arbres al Figaró-Montmany

sortir amb nens pel VallèsOriental

Carregant el mapa, espereu ...